Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

3 maanden oud gsm wordt omgeruild voor gerepareerd 2de hands

Geplaatst door: gwen1970 op: 25-05-2011 18:06
Op 28 januari heb ik voor mijn oudste zoon een 60 min abonn*ement afgesloten bij T-mobile. daarbij zat MET bijbetaling van 180 euro een BlackBerry bold 9780. Nou wil ik het niet eens er over hebben dat ze me toen 1 jaar gratis internet beloofd hadden en dat dat pas na 2,5 maanden geregeld was. Maar na 3 maanden stond ik dus wederom in de winkel en wel op 29 april dit jaar. Het display was kapot, totaal wit en niets meer op te zien. Hij zou ter reparatie op gestuurd worden naar Engeland zo vertelde de verkoopster. Ik heb tot 3 maal benadrukt dat ik absoluut niet wilde dat hij omgeruild zou worden voor een gerepareerd 2de handsje omdat ik 180 euro voor de gsm betaald had en omdat hij pas 3 maanden oud was. Dit is mij beloofd (mondeling) en het in contract wat ik moest tekenen stonden alleen maar de voorwaarden van de reparatie en daarin stond niets over eventuele omruil indien reparatie niet mogelijk zou zijn (wat niet eens het geval was bij die van mij, was software probleem waarschijnlijk). 19 mei krijg ik mijn gsm terug gestuurd met een briefje "alstublieft uw OMGERUILDE blackberry". Deze had inderdaad een ander IMEI nr dan de mijne. Ik bellen, wachten en een belofte om terug gebeld te worden dezelfde dag of de dag erna tussen 17.00-20.00uur. Wat uiteraard niet gebeurde. 21 mei kreeg ik een mail dat mijn gerepareerde gsm met juiste IMEI nr gerepareerd was en naar mij onderweg. Vandaag (25 mei) nog eens gebeld want natuurlijk kwam mijn eigen gsm niet. Volgens t-mobile hebben ze het recht om hem om te ruilen voor een andere, mijn antwoord was dus "ja een nieuwe, geen 2de hands, ik heb 180 euro betaald voor mijn gsm en hij was pas 3 maanden oud" Het antwoord kwam neer op niets mee te maken . Nou weet ik dat een geschreven en een mondelinge afspraak even bindend is, maar tja als je bij T-mobile geen gehoor krijg, wat moet je dan.... Heb bij consuwijzer al een bericht achter gelaten. Weet iemand nog een sugestie. behalve NOOIT meer met T-mobile in zee gaan.
Reactie door mastag op 25-05-2011 20:35
Beste Gwen, T Mobile mag kiezen voor repareren of vervangen van je toestel. Voorwaarde is dat je een gelijkwaardig en goed werkend toestel retour krijgt. Zolang dit het geval is kun je niets. Je dient altijd de verkoper in de gelegenheid te stellen om je probleem op te lossen, hoe T-Mobile dat dan doet is aan T-Mobile en helaas niet aan jou. Als dez BB er netjes uitziet zou ik er geen probleem van maken, wel als je een afgeragd toestel zou krijgen. Succes MAstag
Reactie door gwen1970 op 26-05-2011 07:30
Dank je voor je antwoord MAstag, maar ik ben het er totaal niet mee eens. T-mobile kan zoveel zeggen, maar we hebben ook nog een nederlandse wetssysteem die dingen als dit tegen gaan. Als mijn wasmachine kapot is en het valt in de garantie wordt hij gerepareerd, lukt dit niet dan krijg ik een nieuwe, niet de gerepareerde van mw Jansen uit Groningen. Daar zou niemand genoegen meenemen, dus waarom denkt iedereen dan maar dt je dat met een gsm wel moet doen. Gaat het nou om een paar jaar oude gsm okay dan zou het nog een service zijn ook, maar een 3 maanden oude gsm kunnen ze echt niet maken om op deze manier om te ruilen. Ben bezig met folders maken voor in mijn zaak, want ik zal er in ieder geval voor zorgen dat er van mijn klanten weinig naar t-moblie zullen lopen voor een abonnement
Reactie door T-MobileWebcare op 26-05-2011 13:06
@gwen1970 Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen? Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Cindy ' vermelden. Cindy T-Mobile Webcare
Reactie door gwen1970 op 26-05-2011 16:03
@T-MobileWebcare dat heb ik gister al gedaan maar ik zal de zelfde mailtje nog wel een keer sturen en dan t.a.v. jou. Heb alleen een vermoeden dat het niet veel uit zal maken, T-mobile kennende.
Reactie door redacteur op 26-05-2011 16:17
Onze rubriek [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/: Vraag & Beantwoord[/url: is bedoeld voor consumentenvragen. Wilt u uw vraag in die rubriek stellen? Discussies willen wij alleen voorbehouden voor consumentendiscussies. Alvast bedankt. De redactie

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!