Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zware dip op markt consumentenelektronica

12-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
televisie_30.jpg
De Nederlandse markt voor consumentenelektronica heeft vorig jaar klappen opgelopen. De omzet daalde ten opzichte van het voorgaande jaar met 16,5 procent naar 1,5 miljard euro. Dat meldde marktonderzoeker GfK woensdag.
Nieuwe televisies
De neergang is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de gebrekkige lust van consumenten om nieuwe televisies aan te schaffen. De tv-verkoop vormt met 56 procent nog altijd het grootste deel van de omzet van de elektronicamarkt.
Feestdagen
Uit de cijfers die GfK verzamelde, blijkt ook dat de feestdagen niet zoals doorgaans de traditionele boost gaven aan de verkoop van consumentenelektronica. In het laatste kwartaal kwam de omzet uit op 396 miljoen euro, 10,9 procent minder dan een jaar geleden.
Speakers
GfK ziet wel een positieve ontwikkeling op de audiomarkt. Daar was vorig jaar sprake van een groeiende vraag naar onder meer (mini)speakers. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!