Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Toch digitale doorstart De Pers

10-09-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
krant_18.jpg
De gratis krant De Pers die eerder dit jaar ter ziele ging, maakt toch een digitale doorstart. Vanaf januari 2013 brengt een deel van de oorspronkelijke redactie onder de naam De Nieuwe Pers een app op de markt die dagelijks deels gratis, deels betaald nieuws biedt. Dat staat maandag te lezen op de site van De Nieuwe Pers.
In maart ging na 5 jaar de stekker uit De Pers. Het dagblad bleek niet rendabel. Sindsdien maakt oud-hoofdredacteur Jan-Jaap Heij zich hard voor een digitale doorstart.
Persoonlijk abonnement op journalisten
Op de website schrijft de redactie: ,,Wij geloven in nieuws met een gezicht, in journalisten die de ruimte krijgen om te doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Wij vinden dat vooral zij zelf daarvoor betaald moeten worden. Wij denken dat u, als lezer, zelf uit wilt maken welke journalisten u volgt. En dat u ze graag helpt hun werk zo goed mogelijk te doen, ook financieel. Dus gaan we u niet alleen een krant bieden, maar ook een persoonlijk abonnement op journalisten die er toe doen.''
De hoofdredacteur laat weten voorlopig nog geen toelichting te geven op het nieuwe model. Lezers kunnen tegen betaling hun favoriete De Nieuwe Pers-journalisten volgen, maar hoe dat precies vorm zal krijgen, geeft Heij nog niet prijs.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!