Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 in de 'fout'

  •  
15-03-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Klaas vindt zijn rekeningen toch wel erg hoog en zoekt uit waarom. En dan blijkt dat hij al tweeënhalf jaar betaalt voor een product waar hij geen gebruik van maakt: digitale tv. In totaal komt dat neer op € 450 euro. Als Klaas Tele2 om restitutie vraagt, is de reactie teleurstellend. Hij krijgt niks terug. Hij had eerder aan de bel moeten trekken, aldus Tele2.
Klaas krijgt wel de belofte dat het abonnement op digitale televisie alsnog per direct wordt stopgezet. Het oude abonnement van Klaas zou gewoon weer gelden, met de oude contracttermijn en een opzegtermijn van een maand.
Als Klaas na een tijdje besluit over te stappen naar UPC, wacht hem weer een onaangename verrassing. Hij wordt namelijk geconfronteerd met een boete van ruim € 650,00. Om uit te zoeken wat er toch allemaal fout gaat bij Tele2 gaat de Belbus langs bij Klaas, met deze week Contijn van Marle, telecom-expert van stichting De Ombudsman. Contijn concludeert dat Klaas het teveel betaalde geld terug moet ontvangen en dat de boete volkomen onterecht is. Tele2 heeft Klaas namelijk een nieuw abonnement gegeven in plaats van het herstellen van het oude abonnenement.
Klaas en Contijn gaan verhaal halen in Amsterdam en daar geeft Tele2 de 'fout' toe. Inmiddels heeft Klaas zijn € 450 terug met € 100 extra voor het ongemak. En hij is, zonder boete, overgestapt naar UPC.         
Ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, of mail naar belbus@vara.nl.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!