Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Steun voor 'consumentenman' Van 't Hek

28-10-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
t-mobilegroot_07.jpg
De Consumentenbond en telecomwaakhond Opta hebben woensdag hun steun uitgesproken voor de actie van cabaretier Youp van 't Hek tegen de volgens hem slechte klantenservice van grote bedrijven. Van 't Hek verzamelt via de microblog Twitter slechte ervaringen van mensen met helpdesks naar aanleiding van een langslepende kwestie tussen zijn zoon en telecombedrijf T-Mobile. Van 't Hek telde woensdag rond de tweeduizend reacties op zijn Twitteractie.
De kwestie rond T-Mobile kwam afgelopen zaterdag aan de orde in Van 't Heks column in NRC Handelsblad. In het tv-programma Pauw & Witteman deed de cabaretier er deze week nog een schepje bovenop en verklaarde hij de oorlog aan de helpdesks. Hij is vooral boos omdat zijn zoon van het kastje naar de muur werd gestuurd.
Na een tweet over de slepende zaak hing de directeur van T-Mobile bij de cabaretier aan de telefoon en beloofde de problemen snel op te lossen. Dat wekte nog meer woede bij de cabaretier. Van 't Hek wil alle reacties en ervaringen van de Nederlandse consumenten bundelen in een boek of op een website.
,,Wij juichen dit soort acties alleen maar toe'', reageerde een woordvoerster van de Consumentenbond woensdag. De bond vindt de actie effectief door het bereik van Twitter. Van 't Hek heeft bijna 56.000 volgers. De cabaretier zit niet in het vaarwater van de Consumentenbond. ,,Integendeel, wij ontvangen ook nog steeds berichten van klanten; alleen heeft hij een hele andere toonzetting dan wij.''
Telecomwaakhond Opta liet weten dat het beeld dat Youp van 't Hek schetst over de slechte service van telecombedrijven, klopt. Dat zou blijken uit de Consuwijzer, de instantie waar mensen klachten kunnen deponeren over telecom- en energiebedrijven.
De Opta spreekt bedrijven aan als er veel klachten binnenkomen, maar kan niet afdwingen dat bijvoorbeeld wachttijden aan de telefoon worden verkort. ,,Als er extra druk komt van Youp, moedigen we dat alleen maar aan. Het beeld dat hij neerzet, zien wij ook wel.''
Van 't Hek twitterde woensdag dat de plannen rond de verdere invulling van de actie al wat concreter worden, maar veel wilde hij daar nog niet over kwijt. ,,Maar het wordt een leuke, vrolijke actie. Ik word geen Pieter Storms.''
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!