Plofkipcampagne zorgt voor meer verkoop van plofkip
02-08-2013
• leestijd 1 minuten
De verkoop van plofkip stijgt door de plofkipcampagne van Wakker Dier. Dat zegt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).
Offensief
Meldde Wakker Dier een paar dagen geleden nog dat er een nieuw
plofkipoffensief
komt, zorgen juist deze waarschuwingen ervoor dat de verkoop van plofkip stijgt. Volgens Wakker Dier is een plofkip een kuiken dat in zes weken tijd wordt 'vetgemest tot vleeshomp van ruim twee kilo'.
Idee
Volgens supermarkten is er een stijging te zien in de verkoop van plofkip. Het lijkt erop dat consumenten op een idee worden gebracht wanneer ze een plofkipreclame zien. De verkoopcijfers van plofkip zijn echter onbekend.
Aha-erlebnis
Marketingdeskundige Paul Moers geeft aan dat de plofkipreclames zorgen voor een aha-erlebnis bij de consument, waardoor kip weer in het hoofd van de boodschapper wordt geplant. Dat zorgt ervoor dat kip een keuzemogelijkheid is. Echter is geld de doorslaggevende factor, waardoor er meer goedkope kip wordt gekocht. Ook op onze
Facebookpagina
is het eten van plofkip een onderwerp van discussie.
Wakker Dier gelooft vooralsnog niks van deze bevindingen. De organisatie ziet juist een tegengestelde trend.
Bron: RTL/EditieNL