Kassa doet onderzoek naar de financiële gevolgen voor consumenten als gevolg van onduidelijke energiecontracten en tariefswijzigingen van variabele contracten. Heb jij een variabel energietarief en heb je misschien te veel betaald? Dan hoort Kassa graag van je: neem contact met ons op en stuur het één en ander mee.
Wil je dat Kassa uitzoekt of je misschien te veel betaald hebt, en heb je een variabel energietarief? Mail ons dan op kassa@bnnvara.nl onder vermelding van 'variabel energietarief' en vergeet niet je contactgegevens mee te sturen.
Belangrijk: Ook hebben we de volgende informatie nodig:
In Kassa van zaterdag 4 maart gingen we uitgebreid op deze kwestie in. In de uitzending kwam ook deze oproep voorbij.
Wil je de uitzending nog eens terugzien, of wil je de de bijbehorende dossiertekst lezen? Kijk dan hieronder.
Lees de bijbehorende dossiertekst:
Beste Rosa 60, je brief is onleesbaar. Stuur hem eens opnieuw met punten, komma's en hoofdletters.
ik heb sedert 1 jaar varriabel contact weet dat ik van 45 eurocent naar 3.95 gegaan en ander contract is er niet maar ik heb voor dit varaibel gedoe niks ondertekend of hoeft dat tegenwoordig niet meer weet ook kort voor ingangsdatum was niet correct om dan een prijsverhoging te geven maar toen deden ze het bedrag wat je in 3 maanden zou doen in 2 maanden betaal me rot en nu gebruik ik alleen gas voor cv lijk wel of ik dit jaar ook ineens meer gebruik dan anders december zijn de meterstanden opgenomen en nog geen eindafrekening zijn we 3 maanden verder zou wel eens een aanbieder willen vinden die de prijzen eerlijk erop zet met belastingen met meterhuur terwijl we die zelf betaalt hebben maar dat is 35 jaar geleden nu ineens moest er een slimme in verrtrouw dat ding niets want als je alle 2 in ziekenhuis ligt huis niet open geweest en toch 500 euro gas verbranden ? ik heb mijn twijfels en dan zeggen ze ook nog dat we erg weinig gebruiken 80 cub gas in 1 maand als ik dat het bedrag 500 nu eens deel door 80 dan betaal ik heel wat meer dan 3,95 euro per cub ik vind kei moeilijk om iets anders te vinden snap het totaal niet want de een doet met transport ander zonder ze gaan uit van gemiddelde maar ja daar vielen we onder zei men geef me de wijsheid die je hard noig hebt bij die dingen
Nog een probleem. Ik heb een offerte voor het plaatsen van zonnepanelen in de 3e week maart. De installateur en ik zijn beiden akkoord gegaan met de offerte. Echter afgelopen donderdag vraagt hij een foto van de meterkast en heb deze foto doorgestuurd. Binnen het uur, u raadt het al, een offerte voor het plaatsen van een nieuwe meterkast. Kosten 1350 euro. Ik ben van mijn stoel gevallen. Mijn eigen gecertificeerde electromonteur noemt mijn huidige meterkast de "mercedes" onder de meterkasten. Alle onderdelen zijn Hager of Weber, prima spul. De offerte van de zonnepanelen omvat een eindbedrag inclusief alles, dus ook alles dus. Nu komt hij met de opmerking dat het verouderd zou zijn en dat er inmiddels andere normen gelden in 2023, de offerte is van 2022. Ik heb het ook voorgelegd aan mijn electromonteur, hij zegt: alles is in orde en met alleen een groep geplaatst worden. Wat nu? EDIT REDACTIE: Contactgegevens verwijderd.
(Bewerkt door redactie)Hallo, u kunt natuurlijk uw eigen elektromonteur vragen of die de meterkast (alvast) aan kan passen. Dan lost u het op uw eigen manier op.
We zijn klant van Budget Energie. Zoals bij jullie bekend verhogen of verlagen iedere maand hun tarieven bij een variabel contract. Wat kun je er aan doen? Waarom schept Jetten geen orde in deze wanorde. Zoals beloofd zou het terugleveren op 80% worden gezet. Kijk even naar de teruglevertarieven bij gaslicht.com!! Ik heb vanaf vorig jaar juli iedere maand andere (meestal hogere) tarieven betaald. Dit gebeurde bij iedereen met een contract met variabele tarieven. Moeten we naar de rechter?Mvrgroet Pierre. EDIT REDACTIE: Contactgegevens verwijderd.
(Bewerkt door redactie)Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!