Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Nederlandse Energie Maatschappij schrapt telefonische klantenwerving

17-07-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1937246.jpg
De Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) is sinds 2 juli gestopt met de veelbesproken manier van klantenwerving: telemarketing. Volgens de twee directeuren van het bedrijf heeft de stop drie redenen.
Één van de redenen is de kritische vraagstelling van onder andere de Tweede Kamer. Vooral de verkooptechniek die agressief zou zijn en klanten tegen hun wil aan het bedrijf zou binden, stuitte tegen de borst.
Een andere reden is volgens NL Energie het succes van de televisiecampagnes met respectievelijk Natasja Froger en Maurice de Hond. Beide bekende Nederlanders hebben de energiemaatschappij al ruim 100.000 klanten opgeleverd.
De laatste reden heeft ermee te maken dat de Nederlandse consument 'belmoe' wordt. NL Energie zegt in het verleden de grootste opdrachtgever van de telemarketingbranche te zijn geweest. De gemiddelde Nederlander werd door het bedrijf zo'n 2,5 tot 3 keer per jaar gebeld.
De Nederlandse Energie Maatschappij heeft minister van der Hoeven van Economische Zaken inmiddels op de hoogte gesteld. Ondanks het veranderde beleid wordt NL Energie nog in de gaten gehouden door toezichthouders van de OPTA en de Consumentenautoriteit. Het vermoeden bestaat dat NL Energie regels van het consumentenrecht heeft overtreden.
Bron: AD.nl

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor