Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Nederlanders blijven aan goede doelen geven'

19-09-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Eurobiljetten_staand.jpg
Ondanks de moeilijke economische tijden blijven Nederlanders aan goede doelen geven. Dat concludeert ABN Amro in een rapport. De giften blijven stijgen, maar de groei zal dit jaar minder dan 5 procent zijn, denkt de bank.
Nieuwe vormen van inzameling
Traditionele manieren van doneren - bijvoorbeeld via collecties - worden steeds minder belangrijk. Maar het koppelen van goede doelen aan zaken die voor de donateur profijtelijk kunnen zijn, zoals loterijen, komen daarentegen steeds meer op. De bank ziet veel mogelijkheden voor het inzamelen van geld via de nieuwe media, omdat dan donateurs gericht kunnen worden benaderd. Die markt is nog redelijk onontgonnen.
Initiatieven vanuit publieke sector
Steeds vaker komen de initiatieven voor goede doelen en andere vormen van sponsoring vanuit de publieke sector, merkt ABN Amro op. Dat betekent echter niet dat deze sector in staat is om ,,van het ene op het andere moment in gaten te springen die vallen door overheidsbezuinigingen'', aldus het rapport.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!