Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Nederlander wil liever reclame per e-mail'

10-06-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4097971.jpg
Bijna 70 procent van de Nederlanders ontvangt reclame het liefst per e-mail. Dat percentage ligt hoger dan in andere Europese landen, waar reclame per post de voorkeur heeft.
Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van het in e-mail marketing gespecialiseerde bedrijf E-Dialog onder ruim vijfduizend consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Zweden.
Bijna 30 procent van de Nederlandse consumenten gaat naar aanleiding van reclame per e-mail over tot aankoop. Vooral e-mails met kortlopende aanbiedingen zijn in trek.
Volgens directeur Simone Barrett van E-Dialog heeft dit te maken met de huidige economische omstandigheden. ,,Dat veel bedrijven hun producten tegen lage prijzen moeten aanbieden, illustreert dat bedrijven er in deze tijd niet in slagen e-mail effectief te gebruiken'', aldus Barrett.
Verder valt volgens het onderzoek op dat de consument in de leeftijdscategorie tussen de achttien en vierentwintig jaar het vaakst overgaat tot aankoop op basis van een e-mail.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor