Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nederlander ruilt privacy niet voor 'koopje'

12-01-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
computer-crime-groot_12.jpg
Nederlanders zijn niet bereid privégegevens en informatie over hun surfgedrag achter te laten bij adverteerders als ze in ruil daarvoor gratis content krijgen of goedkoper uit zijn. Dit blijkt uit donderdag gepubliceerd wereldwijd onderzoek van adviesbureau KPMG onder bijna 10.000 consumenten.
Uit het onderzoek blijkt dat bijna twee derde van de Nederlanders zijn gegevens niet inruilt voor een goedkopere deal. Buiten Nederland is een meerderheid van de consumenten hiertoe wel bereid.
Geen advertenties
Ruim de helft van de Nederlanders wil ook geen advertenties op zijn mobiele apparaat ontvangen als hij in ruil daarvoor goedkopere producten of gratis content kan krijgen. Slechts 14 procent betaalt voor content op het internet. Daarbij gaat het vooral om muziek, video, games en nieuws.
90% haakt af
Een op de drie consumenten in ons land geeft geld uit aan het downloaden van muziek. Daarna volgen video, games en nieuws met 14 procent. Bijna 90 procent geeft aan bepaalde websites niet langer te zullen bezoeken zodra die overgaan tot betaalde toegang. In dat geval zullen zij op zoek gaan naar alternatieve sites die gratis zijn.
ANP

Meer over:

privacy, diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!