Meer klanten voor kabelaar Ziggo
22-05-2010
• leestijd 1 minuten
Kabelbedrijf Ziggo kijkt terug op een goed eerste kwartaal. De omzet groeide met 8 procent tot 338,8 miljoen euro vergeleken met de eerste drie maanden een jaar eerder. Dit was vooral te danken aan gestegen opbrengsten uit betaalde digitale televisie en de vraag naar alles-in-éénabonnementen. Ziggo maakte het kwartaalresultaat vrijdag bekend.
De winst voor belasting en afschrijvingen steeg met 10,9 procent tot 195,1 miljoen euro. De kabelaar hield onder de streep een nettoverlies van 4 miljoen euro over. In de eerste drie maanden een jaar eerder was het nettoverlies 22,8 miljoen euro. Het negatieve resultaat is te wijten aan goodwill-afschrijvingen op de overgenomen kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel.
Ziggo zag het aantal klanten de eerste drie maanden flink groeien. Het aantal mensen met een abonnement op digitale televisie nam toe met 70.000 tot ruim 1,6 miljoen. Ongeveer de helft van hen heeft een betaald abonnement. Het aantal internetabonnementen steeg met 23.000 tot ruim 1,47 miljoen.
In het eerste kwartaal verwelkomde Ziggo ook de miljoenste telefoonklant. Het aantal telefonieklanten steeg in die periode met 34.000 tot in totaal ruim 1,03 miljoen. Een sterke groei zit verder in de alles-in-éénabonnementen. Deze namen vergeleken met een jaar eerder met 98 procent toe tot 739.000.
Het kabelbedrijf maakte dit jaar met een solide groei een sterke start, aldus topman Bernard Dijkhuizen. Met een toenemend aantal klanten en een stevig financieel resultaat is Ziggo volgens Dijkhuizen goed op weg om zijn doelstellingen voor dit jaar te halen.
Bron: ANP