Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lichte stijging online-autoverkopen

06-01-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
auto_mini_05.jpg
Ondanks de dalende verkopen van nieuwe auto’s in Nederland was 2013 een goed jaar voor de onlineverkopen. De webwinkels ANWB Autokoopservice en Nieuweautokopen.nl. verkochten gezamenlijk 1 à 2 procent meer auto’s dan een jaar eerder. Dit maakte de ANWB maandag bekend.
Duurdere bolides
Wat opvalt is dat er meer duurdere auto’s zijn verkocht via internet, zegt de organisatie, die overigens geen absolute aantallen noemt. Ford was het meest verkochte merk in 2013. Dat was vooral te danken aan de hoeveelheid acties, aanbiedingen en een grote voorraad direct leverbare nieuwe Fords.
Tweede op de lijst is Mitsubishi, die met twee modellen is vertegenwoordigd in de top 10 van meest verkochte automodellen. De Outlander PHEV is de best verkochte auto. Ook de Space Star deed het prima met een negende plek. Kia, de nummer één van vorig jaar, viel dit jaar terug naar de derde plek. Wel heeft Kia drie modellen in de top tien, namelijk de Picanto, Rio en de Cee’d.
Outlander en V40
De gemiddelde verkoopwaarde van de auto’s steeg ten opzichte van vorig jaar, mede door het succes van de Mitsubishi Outlander PHEV. Maar ook de Volvo V40 droeg daaraan bij met een tiende plek in de lijst van meest verkochte modellen in 2013. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor