Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ING: 'Juiste communicatie cruciaal'

04-04-2013
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Logo_ING_09.jpg
ING heeft in een interne mail het personeel geïnformeerd over de storing bij het digitaal bankieren. De bank schrijft:"We zijn ons ervan bewust dat het cruciaal is om op dit soort momenten te zorgen voor een juiste communicatie richting onze klanten en collega´s." De NOS heeft de hand gelegd op dit interne schrijven. Klanten klaagden o.a. op Facebook en Twitter steen en been over de gebrekkige communicatie rondom de storing.
'Sneller informeren'
ING maakt via de site "oprechte excuses voor het ongemak" aan de klanten en meldt dat inmiddels de af- en bijschrijvingen en het  saldo weer correct zichtbaar in Mijn ING en Mobiel. De bank neemt zich voor om in de toekomst klanten maar ook het eigen personeel sneller te informeren.
De interne mail van ING (bron: NOS) Oorzaak en maatregelen
Wat is gisteren precies gebeurd? In de nacht van dinsdag 2 april op woensdag 3 april is het boekingsproces van ING door een technisch probleem vastgelopen. Hierdoor moest de gehele verwerking gisteren opnieuw plaatsvinden. Mede vanwege het lange paasweekend waren er veel betaaltransacties en duurde deze verwerking langer. Er is een vertraging ontstaan met als resultaat dat sommige klanten een verkeerd saldo zagen door dubbele afschrijvingen. Een aantal klanten heeft hierdoor onterecht rood gestaan, waardoor ze niet konden pinnen. We hebben direct maatregelen getroffen om te zorgen dat alle klanten met hun ING Betaalpas ongeacht het rekeningsaldo tot 250 euro geld konden opnemen en konden betalen bij alle pinautomaten. Klanten die hierdoor te maken hebben gekregen met een roodstand hoeven zelf geen actie te ondernemen. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
Communicatie
We zijn ons ervan bewust dat het cruciaal is om op dit soort momenten te zorgen voor een juiste communicatie richting onze klanten en collega´s. Gezien het feit dat bij dit soort storingen de precieze oorzaak niet altijd direct te achterhalen valt, heeft de communicatie enige tijd op zich laten wachten. Dit moeten we in de toekomst richting jullie en onze klanten verbeteren.

Meer over:

storing, diginieuws, ing
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor