Flink meer gepind in Week van het Pinnen
08-11-2010
• leestijd 1 minuten
In de Week van het Pinnen, die ervoor moest zorgen dat er meer wordt gepind, is 13,4 procent vaker met een pinkaart betaald dan in de vergelijkbare week vorig jaar. Dat maakte Currence, de eigenaar van het merk PIN, maandag bekend.
In de week van 1 tot en met 7 november is ruim 42 miljoen keer betaald met de pinpas. Het doel van de organisatie was de grens van 40 miljoen transacties per week te slechten. In de vergelijkbare week vorig jaar werd net iets meer dan 37 miljoen keer gepind.
Campagnes moesten consumenten en winkeliers ertoe bewegen vaker hun pinpas te gebruiken. Consumenten konden elke keer dat zij vorige week betaalden met hun pincode 250 euro winnen. Voor ondernemers was het pinnen deze week gratis.
Nederland ligt op koers om dit jaar meer dan twee miljard keer te betalen met de pinpas. Met acties als de Week van het Pinnen moet dat in 2012 uitkomen op 2,7 miljard keer.
ANP