Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Fleurop.nl opnieuw verkozen tot beste website

08-09-2015
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
webwinkel_16.jpg
De website van Fleurop krijgt van de Nederlandse consument net als vorig jaar de hoogste consumentenscore op het gebied van gebruikerservaring. Dat blijkt uit de WUA! Top 100 Beste Websites 2015. Consumenten waarderen vooral de overzichtelijkheid van de site, het simpele bestelproces en de betrouwbaarheid van de bloemenwebsite.
Zilver en brons
ANWBCamping.nl en Vrijbuiter.nl staan op de tweede en de derde plaats. Dit jaar zijn er interessante ontwikkelingen te zien binnen de verschillende branches. De resultaten zijn gebaseerd op onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in de periode september 2014 - augustus 2015. In totaal gaven 8850 respondenten hun oordeel over 2971 websites met maar liefst 29.206 unieke websitebeoordelingen.
Banken en verzekeraars scoren steeds hoger
Opvallend dit jaar in de WUA! Top 100 is dat banken en verzekeraars allemaal stijgen. Zij weten steeds beter hun klanten online te bereiken en lijken een antwoord te hebben gevonden op de vraag: 'hoe maak je een complex, niet tastbaar product aantrekkelijk voor de klant?'. ING.nl stijgt bijvoorbeeld 54 plekken en ook Rabobank.nl en ABNAMRO.nl zijn gestegen in de WUA! Top 100. Daarnaast heeft uitvaartverzekeraar Monuta.nl de elfde plek weten te bemachtigen. Vlak daaronder, op plek 13, staat concurrent DELA.nl.
De 5 trends van toonaangevende bedrijven
Uit interviews met partijen die het opvallend goed doen in deze 6e editie van de WUA! Top 100 komen vijf duidelijke trends naar voren. Met stip op één staat 'stel je klant centraal'. Hoewel dit al langer bekend was, maken bedrijven hier dit jaar ook echt in de praktijk werk van. Andere belangrijke lessen zijn: zorg voor een consistente ervaring over kanalen heen, blijf vernieuwen en ontwikkel vanuit mobile first, implementeer snel -niet ellenlang discussieren maar doen- en gebruik data om te profilen en te targeten. In de Top 100 rapportage worden deze trends uitgebreid besproken.
Top 3
Net als vorig jaar is Fleurop.nl door de respondenten als beste website beoordeeld. De website slaagde er ook dit jaar weer in de meeste bezoekers te overtuigen bij hen een bos bloemen te bestellen in het onderzoek naar aanbieders van verse bloemen. Fleurop.nl heeft een passend aanbod, een prettige look & feel en een zeer goede merkbeleving. Nummer 2 ANWBCamping.nl is dit jaar 32 plaatsen gestegen en heeft de score met 8 punten weten te verbeteren. De aanbieder is daarmee de nummer 1 in de travelbranche. In het onderzoek naar het boeken van een camping in Frankrijk besloot bijna de helft van de bezoekers van de site om hun vakantie te boeken bij ANWBCamping.nl. Vrijbuiter.nl eindigt dit jaar als derde en was met afstand de beste aanbieder in het onderzoek naar het kopen van een nieuwe kampeertent. Ruim een kwart van de deelnemers aan het onderzoek besloot bij Vrijbuiter.nl een nieuwe tent te bestellen.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor