DSB scoort slecht onder klanten
29-09-2009
• leestijd 1 minuten
Klanten van DSB zijn het minst tevreden over de prestaties van hun bank. De bank krijgt van zijn klanten gemiddeld slechts een 5,5. De Rabobank scoort in vergelijking met andere grote Nederlandse banken het hoogst.
Dat is woensdag gebleken uit een klanttevredenheidsonderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen, marktonderzoeksbureau MetrixLab en informatiebureau MIcompany. Behalve DSB en Rabobank zijn ING Bank, ABN Amro en SNS Bank onderzocht. Opvallend is volgens de onderzoekers dat vrijwel alle klanten ontevreden zijn over hun persoonlijke relatie met hun bank. Ook op dit punt komt de Rabobank het beste uit de bus.
De drie instellingen onderzoeken de tevredenheid van vierduizend klanten van de tachtig grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland. Behalve de banken nemen zij de sectoren vervoer, retail, energie, telecommunicatie en reizen onder de loep. In januari volgt de uitreiking van een onderscheiding voor het bedrijf dat het beste heeft gescoord.
ANP