De opmars van de online-kortingsbon
12-05-2009
• leestijd 1 minuten
Consumenten en webwinkeliers maken, dankzij de recessie, massaal gebruik van online kortingsbonnen. Maurice Buijs van Actiepagina.nl ziet het aantal uitgegeven actiebonnen vervijfvoudigen.
Zo zouden er vorig jaar nog zo'n 50 actuele kortingsaanbiedingen op Actiepagina.nl staan, dit jaar zijn dat er 250 tot 300, aldus Buijs. Offline was dit marketingmiddel al wel bekend, maar het aanbieden van online kortingsbonnen is de volgende stap van ondernemers. De economische crisis zorgt ervoor dat de online kortingsbon sneller geaccepteerd wordt, aldus Buijs.
Reisorganisaties, hotelboekers en internationale bedrijven als Dell en Pixmania brachten de online kortingsbon als eerste naar de Nederlandse markt. In de VS zijn de kortingscoupons al jaren bekend bij webwinkels.
Actiepagina.nl krijgt veel bezoekers vanuit zoekmachines en discussieforums. In forums wisselen consumenten de kortingsbonnen uit met elkaar. Het aantal unieke bezoekers per maand is op de kortingssite verdubbeld tot boven de 220.000. 20 tot 25 procent van deze bezoekers is terugkerend publiek.
Bron: Emerce.nl