Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Crisis schept kansen

18-03-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
3665172.jpg
De huidige crisis moet niet alleen maar als negatief gezien worden. De crisis biedt ook kansen voor bepaalde voedingsmiddelen. Dat zegt Britse krant The Telegraph.
Volgens deze krant koken Britten steeds meer thuis. Door meer te bakken en te braden zijn de margarineverkopen dan ook flink gestegen de laatste maanden.
Ook de afzet van keukenbenodigdheden, kruiden en kookboeken is gestegen nu er steeds meer thuis gekookt wordt. Zo blijkt uit Nielsen-cijfers.
De crisis heeft ook invloed op non-alcoholische dranken, aldus de krant. Consumenten kiezen tijdens de kredietcrisis vaker voor relatief goedkopere koolzuurhoudende dranken (bijvoorbeeld cola). Dit gaat wel weer ten koste van mineraalwater en smoothies.
Grotere verpakkingen zijn ook populair in tijden van crisis. De verkoop van grote dozen ontbijtgranen is bijvoorbeeld aanzienlijk gestegen.
Bron: Evmi.nl

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor