Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond wil onderzoek sms-diensten

26-08-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
237511.jpg
De Consumentenbond wil dat er een onderzoek komt naar de werkwijze van telecomaanbieders en aanbieders van sms-diensten. De bond krijgt geregeld klachten over sms-diensten, waarvoor telecomaanbieders bij hun klanten soms grote bedragen afschrijven.
De consumentenorganisatie pleitte dinsdag voor duidelijke regels om problemen met torenhoge rekeningen voor zulke diensten te voorkomen. Ondanks de gedragscode van telecomaanbieders constateert de Consumentenbond dat die nog veel voorkomen. Consumenten kunnen ongevraagd sms-berichten toegestuurd krijgen of kunnen zelf ingaan op een misleidend of onduidelijk aanbod, stelt de bond. Bovendien worden klachten lang niet altijd goed afgehandeld.
Bij een sms-dienst betaalt de klant voor een ontvangen sms-bericht, in plaats van voor een verzonden sms. ,,Het is de omgekeerde wereld. Als telecomproviders een dergelijk systeem opzetten, dan moeten er voldoende waarborgen zijn om te voorkomen dat er ten onrechte geld wordt ingecasseerd via de telefoonrekening. Ik vraag me af of dat nu wel goed geregeld is'', aldus Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.
Consumenten die geen gebruik willen maken van sms-diensten kunnen zich wel afmelden via www.smsdienstenfilter.nl.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!