Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond begint campagne Veilig Online

23-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
password-login.jpg
De Consumentenbond heeft twintig websites onderzocht. Zeventien van deze websites bleek sterke wachtwoorden niet af te dwingen. Bij Modern.nl is een wachtwoord van één karakter lang al voldoende en het wachtwoordbeleid bij PayPal is onvoldoende. Zodoende is een combinatie van wachtwoord met e-mailadres voor kwaadwillenden al voldoende informatie om op andermans kosten online te winkelen. De Consumentenbond start deze week de campagne Veilig Online, in deze campagne worden tips gegeven voo het kiezen van sterke wachtwoorden.
Een slechte wachtwoordbeveiliging geeft naast toegang tot privégegevens ook een open deru naar identiteitsdiefstal. Hackers met slechte bedoelingen kunnen simpele wachtwoorden met speciale programma's eenvoudig hacken. Om die reden moeten webwinkels alleen wachtwoorden toestaan die lang genoeg zijn en een combinatie bevatten van cijfers en letters. Met de campagne 'Laat je niet hacken' informeert de Consumentenbond over de risico's van internet. Van 23 tot 27 augustus zijn op laatjeniethacken.nl dagelijks tips en adviezen te vinden voor het veiliger maken van de thuis PC-omgeving. Daarnaast kan de consument op deze website een gratis software scan doen. Bron: De Consumentenbond
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!