Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Consument vaker in geweer

02-02-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
doe_mee_02.jpg
Consumenten komen vaker in het geweer tegen bedrijven die het niet zo nauw nemen met hun rechten, blijkt uit het jaaroverzicht van ConsuWijzer. De website van deze vraagbaak van de overheid werd vorig jaar 2,3 miljoen keer bezocht en dat is 15 procent meer dan een jaar eerder. Vooral het gebruik van voorbeeldbrieven, waarmee consumenten aan de slag gaan om een probleem met een bedrijf op te lossen, nam toe, aldus Consuwijzer.
Consuwijzer ontving in 2010 zo'n 100.000 vragen en opmerkingen van consumenten. In 29 procent van de gevallen ging het om opdringerige verkoop via de telefoon of aan de deur. Er waren ook veel vragen over garantie en onduidelijke rekeningen. Ook het stilzwijgend verlengen van abonnementen na afloop van de opzegtermijn door kranten of fitnesscentra roept veel vragen op. In Consuwijzer werken drie toezichthouders samen: De Consumentenautoriteit (oneerlijke praktijken), Opta (telecom) en de kartelwaakhond Nma. ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor