'Consument merkt weinig van overname KPN'
09-08-2013
• leestijd 1 minuten
De Nederlandse consument zal er weinig tot niets van merken als KPN volledig in handen komt van América Móvil. Dat zei analist Ed Achterberg van marktonderzoeker Telecompaper in een reactie op het bod dat het Mexicaanse concern vrijdag aankondigde.
Geen grote veranderingen
América Móvil heeft volgens Achterberg geen reden om gelijk grote veranderingen door te voeren in bijvoorbeeld het productaanbod van KPN. De Mexicanen zullen zich bovendien gewoon aan de wet moeten houden en daar staan genoeg waarborgen in om ervoor te zorgen dat het telecombedrijf zijn verplichtingen blijft nakomen.
Investeren in netwerken
Ook zal KPN gewoon blijven investeren in zijn netwerken. ,,Het is nog altijd een grote en ook extreem competitieve markt'', zei Achterberg. ,,Als je daar als eigenaar van KPN verder niets meer aan doet, wordt het bedrijf aan alle kanten ingehaald door Vodafone.''
ANP