Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Campagne voor meer begrip voor dementie'

08-07-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
oude-vrouw_13.jpg
Staatssecretaris Van Rijn van Volksgezondheid trekt zestien miljoen euro uit voor een campagne om begrip voor en kennis van dementie te vergroten. Dat maakt hij woensdag bekend, schrijft Trouw.
Van Rijn wil met dat geld een netwerk van 'dementievrienden' opzetten die kennis over de ziekte verspreiden. Dat kunnen mensen zijn die in hun beroep met dementie te maken krijgen, zoals kappers, supermarktmedewerkers, buschauffeurs en politiemedewerkers. Door de vergrijzing krijgt Nederland naar verwachting de komende jaren steeds meer met dementie te maken. ANP/TROUW

Meer over:

dementie, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor