Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Bloemetje van tankstation niet super
04-09-2010
•
leestijd 1 minuten
•
50 keer bekeken
•
Nederlandse klanten zijn over het algemeen tevreden tot zeer tevreden over de bloemen die ze kopen, vooral als ze dat doen bij de bloemist en wat minder als ze dat doen bij een tankstation, blijkt uit een onderzoek van het Productschap Tuinbouw.
Van de klanten van de bloemist is 94 procent tevreden tot zeer tevreden en is 3 procent ontevreden. Bij de kiosk en bij de supermarkt is respectievelijk 91 en 89 procent tevreden tot zeer tevreden en is 4 procent ontevreden. De benzinestations blijven daarbij wat achter met 83 procent van de klanten dat tevreden is en 12 procent dat ontevreden is.
Als de consument na een of twee dagen tot de conclusie komt dat de bloemen te snel verwelken, gaat ruim de helft terug en meestal wordt dan gevraagd om een nieuwe bos, soms om geld. Bijna de helft, vooral de jongeren, laten het voor wat het is: pech gehad.