Belbus: Rare gang van zaken bij Het Net
08-04-2005
• leestijd 1 minuten
Laura van Wee heeft haar ADSL abonnement bij Het Net. Maar is al geruime tijd niet tevreden.
Het Net is vaak telefonisch niet bereikbaar en ze krijgt ook regelmatig geen verbinding met het internet. Daarom besloot ze naar KPN over te stappen. Op 16 september 2004 heeft ze ook een bevestiging gekregen dat haar abonnement bij Het Net per 8 maart afgelopen is.
Maar bij navraag later krijgt Laura het volgende bericht van de helpdesk van Het Net:
‘Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag. Uit onze administratie blijkt dat u inderdaad het abonnement heeft opgezegd, maar u heeft ook op 26 februari een overstap naar een andere provider aangevraagd. Door deze overstap vervalt de opzegging. Omdat u de overstap minder dan een maand voor het aflopen van het contract heeft aangevraagd, wordt het abonnement met een nieuw jaar gecontinueerd. Het zal dan ook worden beëindigd per 8 maart 2006.’
Voor uitleg ging Kassa met Laura naar het hoofdkantoor van Het Net voor uitleg. De directeur van het internet afdeling vindt dit een heel rare gang van zaken, hij belooft Laura dat het allemaal in orde komt, en dat haar abonnement wordt opgezegd.