Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Belbus: problemen met Babypaleis.com

25-02-2006
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Kirsten Van den Berg-Jordan wil graag dat haar zoon Tijmen het warm heeft in de winter. Daarom kocht ze vorig jaar bij het internetbedrijf Babypaleis.com een combisleeper voor de koude nachten.
Het bedrag van 92,50 moest Kirsten direct naar het bedrijf overmaken.
Maar na een paar weken kreeg ze mail dat ze niet voorradig zijn. Dus toen heeft Kirsten de bestelling geannuleerd en dat was ook goed.
Maar, ondanks dat het bedrijf bevestigd dat de koop geannuleerd is, krijgt Kirsten na een paar weken toch een pakketje van de postbode. Dit accepteerde ze niet en ze heeft het teruggestuurd.
Na verloop van tijd zoekt Kirsten contact met de internetwinkel, want het geld dat ze voor de combisleeper heeft betaald wordt niet teruggestort. Maar ze krijgt geen reactie meer.
In de Belbus Ank van Heeringen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Volgens haar is het duidelijk. De annulering staat zwart op wit, dus het bedrijf moet het gewoon terugbetalen.
En Kirsten is niet de enige gedupeerde. Op het internet vinden we meer mensen die nog geld krijgen van de internetwinkel. Op een forum schrijft iemand die zich voordoet als een medewerker van babypaleis.com:
‘Wij hebben een moeilijke periode achter de rug door onder druk van concurrenten aangescherpte inkoopvoorwaarden, maar wij zijn zeker niet malafide.’
Maar, ondanks dat het bedrijf dus duidelijk financiële problemen heeft, kunnen er nog wel steeds babyartikelen worden besteld.
Volgens Ank had alles voorkomen kunnen worden door op waarborgkeurmerk van Thuiswinkel.org te letten, deze internetwinkel is niet aangesloten, was dat wel het geval had u het geld al lang terug gehad.
Op de valreep voordat het item uitgezonden werd, heeft de eigenaar van Babypaleis.com toch nog gebeld. Het bedrijf zat financieel een tijdje in de knoop, maar het gaat nu weer beter. Hij vindt het vervelend hoe alles is gelopen en belooft voor alle gedupeerden een oplossing te zoeken. Kirsten heeft inmiddels haar geld, inclusief een schadevergoeding van vijf euro, terug gekregen.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor