Belbus: Geen garantie op ring
19-03-2005
• leestijd 1 minuten
Toen Joyce Hazenberg vorig jaar september 18 jaar werd, kreeg ze van haar ouders een gouden ring.
Na een paar weken dragen viel er al een steentje uit. Hierop is Joyce meteen teruggegaan naar de winkel. Daar werd echter gezegd dat op een dergelijke ring maar een paar weken garantie zit, en dat deze net was verlopen. Wel wilde de winkel de ring opsturen. Tegen betaling wel te verstaan: € 30,- verzendkosten + de reparatiekosten.
De ring kostte zelf € 224,-. Met de zojuist genoemde kosten daarbij opgeteld zou de ring boven de € 300,- gaan kosten. En geld voor de reparatie heeft Joyce niet.
In de Belbus goudsmid Frans de Wit. Hij geeft het advies terug te gaan naar de winkel. Want het repareren zou volgens hem toch echt kosteloos moeten, want voor een dergelijk product zou je wel een jaar garantie verwachten.
Uiteindelijk biedt de MAKRO, waar de ring is gekocht, haar verontschuldigingen aan mevrouw Hazenberg, en zegt toe dat ze het probleem met de ring gaan oplossen.