Belbus: 24 uurs parkeergarage niet 24 uur open
04-03-2006
• leestijd 1 minuten
Han/>neke Oude Nijhuis moet elke dag rond vijf uur ’s ochtends de deur uit. Om zonder problemen te parkeren nam ze een abonnement op een parkeergarage om de hoek, die volgens de brochure van Q
-/>park 24
-/>uur per dag geopend is.
Maar toen
Han/>neke vorig jaar april om vijf uur ‘s nachts de 24 uurs parkeergarage wilde binnengaan bleef de deur gesloten. Ze belt met Q
-/>park, schrijft brieven, maar er gebeurt niets en ondertussen lopen de kosten hoog op.
Sinds kort is de garage op vrijdag en zaterdag wél 24 uur per dag geopend, maar daar heeft
Han/>neke niets aan. Zij wil een deel van het abonnementsgeld terug én daarnaast het geld dat ze kwijt was aan alle parkeerbonnetjes.
In de Belbus Jeanine
Jan/>sen van de Ombudsman.
Jan/>sen vindt dat
Han/>neke niet heeft gekregen waarvoor ze heeft betaald. Ze moet hoe dan ook haar geld terug krijgen van het abonnement of het geld van de bonnetjes, die ze in de laatste maanden heeft opgespaard.
Q
-/>park betreurt de gang van zaken en heeft inmiddels het geld van de parkeerbonnetjes én een deel van de abonnementskosten terugbetaald. Daarnaast wordt de parkeergarage in de brochures en op internet voortaan niet meer genoemd als 24
/>uursgarage.