Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Bedrijven beloven 'geen gedoe' bij garantie

09-03-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
62 keer bekeken
  •  
consumentenbond logo930x520
Ruim driehonderd bedrijven beloven plechtig om zonder dralen en tegenwerken consumenten die een beroep doen op garantie te helpen. Ze hebben zich achter de zogeheten Geen Gedoe Garantie geschaard. Dat initiatief is in het leven geroepen door de Consumentenbond en Thuiswinkel.org, bekend van het keurmerk voor webshops.
Problemen
De organisaties besloten in actie te komen nadat uit onderzoek was gebleken dat consumenten vaak problemen ondervinden wanneer ze een beroep doen op productgarantie. "In de praktijk is het vaak lastig om zonder gedoe garantie te krijgen. Met onze campagne hebben we het onderwerp succesvol onder de aandacht gebracht van consumenten en ondernemers'', stelt directeur Bart Combée van de Consumentenbond.
Garantiechecker
De lijst van deelnemende bedrijven staat op de website van de bond. Daar is ook de Garantiechecker te vinden, een overzicht van consumentenrechten. Daarover ontstaat nog weleens verwarring. Een bekende misvatting is bijvoorbeeld dat je zonder bon kunt fluiten naar je garantie. Maar ook ander bewijs, zoals een bankafschrift, telt. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor