Albert Heijn: Wakker Dier schetst verkeerd beeld
15-01-2019
• leestijd 1 minuten
Albert Heijn vindt dat Wakker Dier een verkeerd beeld schetst van de aanbiedingen van het concern van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. Het bedrijf zegt juist veel aandacht te besteden aan dierenwelzijn.
,,Niet voor niets verkopen we het meeste biologisch en scharrelvlees van Nederland'', zo reageert AH op de campagne van de dierenwelzijnsorganisatie, die maandag een radiospot heeft gelanceerd om de vleesaanbiedingen van AH een halt toe te roepen. Wakker Dier noemt AH ,,de meest dieronvriendelijke supermarkt in Nederland''.
'Robuust ras, met meer leefruimte en afleidingsmaterialen'
Volgens het supermarktbedrijf hebben bijvoorbeeld AH-kippen geen Beter Leven-keurmerk, maar zijn het ,,kippen van een robuust ras, met meer leefruimte en afleidingsmaterialen. Een kip waarover Wakker Dier overigens eerder te spreken was.'' ANP