Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Achteraf betalen wint aan populariteit

12-07-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
acceptgiro_05.jpg
Volgens onderzoeksbureau GfK is iDeal nog steeds het meest gebruikte betaalmiddel bij het online shoppen. Echter wint de ouderwetse acceptgiro in populariteit. Ongeveerd een half miljoen van de online shoppers kiest hiervoor.
Later verrekend
Voordeel van de acceptgiro is dat pas betaald wordt nadat het product binnen is. Dit is ook voor bijna 40 procent van de shoppers de reden om voor het papieren betaalmiddel te kiezen.
Onthechten
Deze trend laat zien dat kopen en betalen twee processen zijn die zich verder van elkaar onthechten. Toch blijft kopen en direct betalen het populairst onder de internetwinkelaars.
Bron: Emerce.nl/GfK
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor