Van vuilnisbak tot raskampioen
• 14-10-2013
• leestijd 1 minuten
Gelikte reclamecampagne redt asielhonden
In Costa Rica zitten, net als in veel andere landen, de dierenasiels vol met honden die op een baasje wachten. Probleem is dat die potentiële baasjes nogal van status houden en liever een rashond hebben. Terwijl 94 procent van de asielhonden van gemengd ras zijn of zoals ze vaak genoemd worden: vuilnisbakkenras.
Een inmiddels internationaal bekroonde reclamecampagne bracht daar op een slimme manier verandering in. Een vuilnisbak is namelijk altijd uniek. Kynologen achterhaalden uit welke rassen zo’n exemplaar was opgebouwd en benoemden het unieke nieuwe ras. Bijvoorbeeld een Duitse Dobernauzer. De campagne voor het asiel
Territorio de Zaguates veroverde de media en had direct effect voor de thuisloze honden: het aantal dieren dat een nieuw baasje vond steeg met 1400 procent.
Overigens kun je ook in Nederland zo’n unieke rashond vinden op de site
IkZoekEenBaas