Nieuwe NRC slogan 'Durf te denken' al jaren gebruikt door omroep Human... Omroep reageert met ludieke actie...
‘Durf te denken’ is de nieuwe slogan van NRC. Maar eh, was dat niet de slogan van omroep Human? Ja dus, al zes jaar zelfs. De kleine omroep stapt vooralsnog niet naar de rechter, maar reageert met een vrolijke wedstrijd op Facebook: bedenk een nieuwe slogan voor NRC. ‘Dan durft NRC zich misschien nog te bedenken.’
NRC heeft sinds kort een nieuw jasje. Ander lettertype, andere vormgeving. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch schreef vorige week vol trots over ‘zijn’ vernieuwde krant en besloot zijn commentaar als volgt:
“De redactie gaat vol vertrouwen verder op deze weg in de overtuiging dat meer dan ooit behoefte is aan goede journalistiek. (…) Dat vatten we samen in de nieuwe slogan: NRC. Durf te denken. Ik nodig u, beste lezer, uit om dat samen met ons te doen.”
Bij Human (voorheen Humanistische Omroep) vielen ze van hun stoel van verbazing. Durf te denken . Die slogan voert de omroep al zes jaar. Sterker nog: er is een hele serie programma’s gemaakt onder die titel.
Human reageerde ludiek: met een Durf te Denken-video (zie boven) en een ludieke actie op Facebook : verzin een nieuwe slogan voor NRC.
En het liefst eentje die weer gejat is van een ander merk. Human, toch een tikkie villein:
Zo doen we zoals zij: ‘Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen.’ (Lao-Tse)”
De eerste inzendingen zijn al binnen. Een kleine bloemlezing:
NRC – De krant voor Wakker Nederland NRC – Hebben wij u ooit de verkeerde kant op gestuurd? Op een dag lees je geen krant meer, maar lees je de NRC