Niet een los nummer of jaargang maar het hele blad
Bij de massaslachting die uitgever Sanoma donderdagochtend bekend maakte dreigt ook Nieuwe Revu te sneuvelen. Reden voor hoofdredacteur Erik Noomen om een spontane reddingsactie te starten, op Markplaats.
Een van de redenen voor de teloorgang van de tijdschriftenmarkt is de opkomst van internet. Vraag is of het net kan redden wat het heeft gesloopt. Dus keert Noomen zich tot Markplaats, de site die met gratis advertenties de uitgevers van Nederland tot wanhoop dreef.
“Soms moet je je net wat breder uitgooien dan mensen verwachten…” , twittert Noomen.
Nieuwe Revu is sinds 1968 een bekende, geliefde en beruchte naam in tijdschriftenland. Al jarenlang staat het merk Nieuwe Revu garant voor gewaagde reportages, scherpe interviews en schurende schandalen.”
Dat waren de woorden van Mahatma Gandhi. En dit legendarische mediamerk kan NU van jou zijn. Wil je de blits maken bij collega-uitgevers die het Modelspoorbaan Maandblad uitgeven? Wil je je kinderen kunnen vertellen dat je meer hebt gedaan dan een naaimachine-groothandel runnen? Koop dan nu dit unieke weekblad.
Nu we, ondanks winstgevende cijfers, uit ons ouderlijk huis worden geschopt, zoekt Nederlands meest tegendraadse weekblad een nieuw onderkomen. Heb jij een voorliefde voor telefoontjes van knorrige RVD-voorlichters? Heb je ergens een loods met, bij voorkeur belabberde, automatenkoffie beschikbaar? Dan zijn wij een perfecte match!
Nieuwe Revu heeft een positief titelresultaat. Een bekwame redactie zonder werkbelemmerend sociaal leven. Vormgevers die op een extreem laag loonniveau opereren. En een best wel kek logo.
Maar wacht. Er is meer! Nieuwe Revu heeft de beschikking over maar liefst drie versterkers, een set markeerstiften in vier (!) kleuren. Daarnaast vermoeden we dat we ook nog wel twee kamerplanten het gebouw in Hoofddorp uit kunnen smokkelen.
Interesse? Schroom niet contact op te nemen. De prijs komen we wel uit.
Doodzonde natuurlijk als deze icoon uit de Nederlandse journalistiek, met een rijk verleden waar je een zonnige toekomst op moeten kunnen bouwen, zou verdwijnen. Zo’n advertentie schreeuwt om een crowdfunding-actie maar die schijnen alleen te werken bij hippe nieuwe dingen en niet bij instituten.
Of moet net als de Washington Post de titel gekocht worden door een rijke weldoener als collectors’ item? Gewoon een abonnement nemen nu het nog kan is misschien een alternatief.