Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Rutte negeerde archiefwet en wiste jarenlang elke dag sms’jes

Landsadvocaat: toestel premier had ruimte voor slechts 20 berichten
Joop

In 2015 opnieuw de broekriem aanhalen

  •  
01-01-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
geldredden300.jpg
Veel nieuwe wetgeving is vandaag ingegaan ... Overheidsorganisatie: Ten onrechte het idee dat er weinig verandert
Veel consumenten zullen in dit nieuwe jaar geconfronteerd worden met een flink aantal overheidsmaatregelen en aangepaste of nieuwe wetgeving.
De organisatie zegt:
Iedereen bouwt in 2015 flink minder pensioen op. De verandering van de algemene heffingskorting, de oorzaak van de naheffing, krijgt in 2015 een vervolg. Ouders krijgen te maken met de afschaffing van verschillende regelingen. Dit kan vooral voor gescheiden ouders flinke inkomensgevolgen hebben. Huizenbezitters en huizenkopers krijgen te maken met nieuwe regels en vanaf september gaat het studieleenstelsel van start.
Het nieuwe jaar zal een uitdaging worden voor zowel de consument als de overheid om het huishoudboekje op orde te houden.
Wijzer in geldzaken:
De maatregelen die hiervoor getroffen worden, zijn stuk voor stuk ingewikkeld en de invloed van deze veranderingen op de persoonlijke financiële situatie kan groot zijn.

Meer over:

economie, nieuws

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (58)

Tukkerfan
Tukkerfan1 jan. 2015 - 13:46

Mooi toch. En natuurlijk maar afvragen waarom de economie niet groeit. Mag hopen dat ik mijn eigen baan nog kan houden.... Minder pensioen opbouw en later pas met pensioen. Dank o dank, gedoog opositie. Opositie partijen behoren zich toch tegen de uitvoerende macht te keren? Behalve die machtsgeile Pechthold. Nu, dan mijn geld maar weer in de broekzak houden en weer niet op vakantie gaan, net als in 2007, 2008, 2009, 2010,2011, 2012, 2013 & 2014. Gelukkig in 2014 een andere auto gekocht. Nu maar weer lekker het geld op potten.

vriest
vriest1 jan. 2015 - 13:46

Vraag mij steeds meer af ,hoe een groot gedeelte van de bevolking zich financieel staande moet houden . Al de leugens dat een gedeelte vaan de bevolking er iets op vooruitgaat hadden we al naar het land der fabelen gestuurd . Gezien de extra lasten die wij in 2015 kunnen verwelkomen zal er van extra uitgaven door de burgers weinig of niets te recht komen . Dus wat een opleving van de economie aangaat zal dat zeker niet uit die hoek komen . Wat uiteraard het NEDERLANDSE bedrijfsleven niet ten goede zal komen , dus meer op de fles en wederom stijging van werkzoekenden . En indien er een uittreden van GRIEKENLAND komt wij aangesproken worden om even de gegeven garantie in te lossen aangaande de onbetaalde lening van de GRIEKEN . Wij zijn door de beleidsmakers genaaid en worden dat steeds weer . Blijven wij slapen of worden wij wakker .

komputerhulp
komputerhulp1 jan. 2015 - 13:46

Het is te hopen dat het leenstelsel niet door gaat vanwege het feit dat Bussemaker dat onder een valse vlag wil invoeren. Er komt geen cent ten goede aan beter onderwijs. We komen zelfs 425 miljoen per jaar te kort op dat leenstelsel om de stijgende kosten te kunnen dekken. http://www.komp-u-ter-hulp.nl/Studieschuld%20leenstelsel%20okt.%202014/Leenstelsel%20dicht%20niet%20alle%20OCW%20gaten,%20en%20leidt%20zeker%20niet%20tot%20beter%20onderwijs.htm

CharlesdeValois
CharlesdeValois1 jan. 2015 - 13:46

Als men iets goeds doet met het geld dan hou je vertrouwen dat het wel goed komt en dat we dus in een overgangsfase zitten. Maar als je het vele vuurwerk gehoord en gezien hebt dan denk je wel eens kunnen we dat wel aan. Want 1 knalletje en 1 vuurpijl is meer dan genoeg, de rest is toch weggegooid geld?

wvdstraat
wvdstraat1 jan. 2015 - 13:46

De zgn "bezuinigingen" zullen gaan leiden tot ernstige krimp van de economie en welvaart van de bevolking. Behalve voor de ca 20% die toch al niet of nauwelijks last hadden van de opeenvolgende crises. Het heeft er alle schijn van dat we terug gaan ("moeten" volgens de vvcda66 gedachte) naar de tijd van de veenkoloniën en daarbij is het meest verbijsterende dat ook een groot deel van de bevolking die dat lot zal gaan treffen, het er van harte mee eens is. Tegen zo veel domheid kan natuurlijk niemand op ! Telkenmale wordt dan het woord "afgunst" weer te berde gebracht, wat de grootste leugen van al is. Het gaat in een beschaafde samenleving namelijk niet aan, dat de één van twee gouden bordjes tegelijk vreet en de ander moeite heeft om een aardewerken kommetje gevuld te krijgen. Eén gouden, zelf verdiend bordje is iedereen gegund, mits dat andere kommetje ook naar behoren vol zit. De balans is zoek geraakt.

Peter Lankhorst
Peter Lankhorst1 jan. 2015 - 13:46

Dan weet ik het wel weer, net als eerdere jaren doe ik ook in 2015 zuinigjes aan. Werk bij de rijksoverheid, heb er dus al jaren geen cent bij gekregen (zit aan eind van mijn schaal) terwijl diezelfde overheid maar steeds de lasten verzwaart onder het mom van " bezuinigingen". Gelukkig heb ik van mijn ouders geleerd om spaarzaam te zijn. Dat waren mensen die de oorlog nog hadden meegemaakt en wisten wat schaarste was.

vriest
vriest1 jan. 2015 - 13:46

Nee ,u blijft een slapende MR LAMME de minima en de genen die er even boven zitten met hun inkomen leveren wederom in . Zoals steeds met dit kabinet ouderen en mensen met een uitkering en minimumloners zijn de lul . De verhoging van lasten die ons in 2015 te wachten staat van belasting en btw ,plus huurverhoging met extra bosheffing .Dus wat meer te besteden ja meer aan lasten in plaats van ietwat meer voor consumptie of andere kosten in u huishouding .Nee meer naar die bodemloze putten van BRUSSEL en DEN HAAG .

ElChe
ElChe1 jan. 2015 - 13:46

Er zullen gaatjes bijgemaakt moeten worden in de broekriem.

siris
siris1 jan. 2015 - 13:46

Overheden en burgers vervreemden van elkaar, het algemeen belang is ondergeschikt gemaakt aan akkoorden die gemaakt worden. Onvrede over gemeentelijk, provinciaal, landelijk en Europees beleid neemt grotere vormen aan. Velen nemen de EU niet meer serieus, vertrouwen in coalitiepartners is nog nooit zo laag geweest. Critici worden weggezet als laaggeschoold en dom. Technocraten jagen harder dan ooit hun theorieën na terwijl de praktijk steeds luider roept om verandering. Het negeren en het niet meenemen van de achterban resulteert in verharding en verdeeldheid. Terwijl miljoenen worden verspild met bijvoorbeeld reclames, groeit het eigen vermogen van zorgverzekeraars. Bankiers, veroorzakers van de bankencrisis, zijn nog steeds onbestraft. Politici die een aangenomen wet over de salarissen in de publieke sector gewoon een jaar uitstellen… In 2015 zou best de bom wel eens kunnen barsten…

MarjoleinS2
MarjoleinS21 jan. 2015 - 13:46

" Overheidsplatform Wijzer in geldzaken, waar koningin Máxima erevoorzitter van is, zegt dat er een onterecht beeld bestaat dat er voor consumenten qua geldzaken weinig verandert. " Ook totaal niet begrepen waarom in de media werd vermeld dat er voor consumenten qua geldzaken weinig verandert. Ik denk ook niet dat dit algemeen aangenomen is... Maar goed, de overheid gaat het wel voelen waar het de inkomstenbelasting, en de BTW op goederen en diensten betreft ...

Sternenstaub
Sternenstaub1 jan. 2015 - 13:46

< Nick Ros, do 01 januari 2015 20:24 Wat klopt er niet. > Jouw voorstelling van zaken.

vriest
vriest1 jan. 2015 - 13:46

Het blijkt steeds meer dat de door een BRUSSEL op gelegde 3% regeling al de lidstaten van de UNIE in een vrije val brengen .Door deze regeling opgelegde bezuinigingen blijken meer dan funest voor de economie van die landen te zijn ,met de gevolgen van dien .Hogere lasten meer werkeloosheid en een desastreuze vermindering van de binnenlandse economie . En ook wij mede door het beleid van het beste kabinet sinds WO 2 zien steeds meer wat dit ons gebracht heeft en brengen zal .En dat wij in 2015 door dat soort maatregelen niet alleen de broekriem moeten aanhalen ,maar zo langzamerhand ook steeds verder de strop om onze nek voelen knellen . En dat men hier zowel in BRUSSEL daar geen enkele rekening mee houd zal de verhoudingen alleen maar aanscherpen ,het beloofd een zeer warm 2015 te worden .

ColorHugo949
ColorHugo9491 jan. 2015 - 13:46

De eurocrisis gaat zich verdiepen, meer dwang integratie, dwang herverdeling en veel ECB QE en ander ECB plakband op borg van belastingbetalers in aantocht. De verenigde staten van EUnlimited worden doorgedrukt door de bestuurlijke private, bancaire en publieke elite. Geopolitiek spanning neemt toe niet af door EU en ECB machtsgreep. Politici, verzekeraars en bankiers gaan u niet helpen en zeker niet bellen hoe u kosten kunt besparen. Nog vele magere jaren door EUro en banken crisis in vooruitzicht. Dus dames en heren, bespaar op vaste lasten, ontwijk belasting, investeer in energiebesparing, los hypotheek af en onderneem, pak kansen in de crisis.

opmerker
opmerker1 jan. 2015 - 13:46

Over wiens broekriem gaan we het hebben?

adriek
adriek1 jan. 2015 - 13:46

Zaterdag in het AD: "De Europesche Investeringsbank heeft geen moeite om 300 Miljard (euro) bijeen te krijgen die nodig is om de europesche economie weer gezond te maken ... Pim van Ballekom" De oplossing ligt voor de hand: de consument houdt de hand op de knip en moet geld uitgeven, dus geef je alle burgers 1000 euro. Een deel zal, omdat ze toch al genoeg hebben, dat geld beleggen - daar varen de financiele markten wel bij, een groot deel kan een extraatje wel gebruiken en koopt brood, kleding, sierraden, televisies, auto's huizen en vakanties. Iedereen blij, economie gered, werkgelegenheid groeit, probleem opgelost. Maar helaas: vandaag in hetzelfde AD: "Allemaal 500 Euro? Helaas..." (300 Miljard, gedeeld door 250 miljoen europeanen is ruim 1000 euro, die 500 is waarschijnlijk na belastingaftrek...) De ECB zit dit niet zitten: "het wordt opgepot of belegd" - dat zal deels zo zijn (zie boven), maar het grootste deel gaat stromen. "ECB leent geld uit aan banken of koopt iets op. (volgend het statuut) Geld geven is toch wel iets heel anders." - raar: als banken of landen dreigen om te vallen zijn er uitzonderingen mogelijk, voor de burgers niet... Een mooi compromis: geef het geld (aan de burgers) als lening. Tegen de momenteel geldende rente van een kwart procent of minder is dat best te doen, en voor het gemak maken we er dan toch weer 750 euro van, dan is de rente voor de eerste honderd jaar betaald en wie dan leeft die dan zorgt. (Ik zie de cheque binnenkort wel tegemoet, wil er zelfs voor tekenen dat ik het geld niet zal oppotten.)

Bakoe
Bakoe1 jan. 2015 - 13:46

Koop die auto, koop dat huis. En nog meer mensen die gillend naar de PVV rennen. We zijn er mooi klaar mee.

1 Reactie
lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Laat maar rennen, Johannes. Destijds had ik graag gezien dat Fortuyn premier zou worden. Hij was binnen een jaar afgegaan als een gieter. Zelfde gebeurt met Wilders. Hij heet, om te beginnen, ruim onvoldoende kennis in huis om minister- en staatssecretarisposten te vullen en te bekleden. Laat hem maar 'nat' gaan.

[verwijderd]
[verwijderd]1 jan. 2015 - 13:46

--- Dit bericht is verwijderd —

5 Reacties
Rode druppel
Rode druppel1 jan. 2015 - 13:46

Erwin. Ik wil niet teveel off topic gaan. Maar uw EU ideaal is niet het mijne ( zeer zacht uitgedrukt ).

lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Nee, Erwin. Je hebt het niet goed begrepen. En je hebt waarschijnlijk niet alles gelezen op die site, want dan had je DIT gevonden: QUOTE Ontvangers minimumuitkering krijgen te maken met kostendelersnorm Uitkeringsgerechtigde die samenwonen met iemand die niet hun partner is kunnen de kosten voor levensonderhoud delen. Daarom krijgen ze mogelijk een lagere bijstanduitkering (kostendelersnorm). Kreeg je in 2014 al een uitkering, dan geldt deze regel voor jou vanaf 1 juli 2015. UNQUOTE Gaat voor jou niet op, als je alleenstaand bent, maar wel voor bijstandsmoeders (en een enkele vader). Voor die mensen wordt het strakjes onmogelijk om door te gaan. Die zakken gegarandeerd door de bodem.

RobGeurtsen
RobGeurtsen1 jan. 2015 - 13:46

Erwin het is goed dat je schrijft 'als ik het goed begrijp' er lijkt ruimte voor twijfel. Uitkeringstrekkers, toeslagenontvangers aan de onderkant... gaan er als alleenstaande, een typische situatie voor mensen die het niet zelf redden, op achteruit. Als enige groep, ook flink in de eerste levensbehoefte.

Bakoe
Bakoe1 jan. 2015 - 13:46

Nee je hebt het niet goed begrepen.

adriek
adriek1 jan. 2015 - 13:46

De minima worden inderdaad 'ontzien' als het om het stimuleren van de economie gaat. Stimuleringsmaatregelen gaan allemaal naar banken waar de Miljarden toch al van de jaarrekeningen afdruipen. Die stoppen het in zwarte beleggingsgaten en een heel klein deel komt bij bedrijven, die het dan weer gebruiken om hun productie te outsourcen China en India. Wij kunnen dan die goedkopere producten kopen. Als we nog een baan hebben. En van het geld dat overblijft na loonbelasting, ziektekostenpremies, accijnzen, btw, bpm, ozb, waterschap en wat-ik-nog-vergeet.

Rode druppel
Rode druppel1 jan. 2015 - 13:46

Was mij al bekend. Ik ga er in ieder geval op achteruit. Vele mensen zullen door de bodem zakken. Zolang wij VVD, PvdA, CDA, D66, GL, CU of SGP stemmen zal er NIETS veranderen.

1 Reactie
Ryder
Ryder1 jan. 2015 - 13:46

We moeten dus op Wilders, SP, Krol of PvdD stemmen? Nou, dan zullen we eens een revolutie beleven!

Cinema2
Cinema21 jan. 2015 - 13:46

"Het nieuwe jaar zal een uitdaging worden voor zowel de consument als de overheid om het huishoudboekje op orde te houden." Maar snijden in eigen vlees, ho maar, incl de VVD... Onze beleidsmakers zijn te groot en te machtig geworden. Wij burgers hebben steeds minder menselijke waardes te verdelen. Van "links" tot "rechts" binnen het politieke spectrum. Massaal stemmen wij op die partij die "ons" uit de wind houdt.. De rekening schaamteloos bij uw mede burger op de deurmat ploffen teneinde uw eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Daar ja daar zijn wij als burgers mee bezig. Nogmaals van "links"tot "rechts"... Voor de (mijn) vaste lezers hier; Ik ben nog steeds met de rijtjes ich mir mich du dir dich bezig.... Gewoon omdat ze het woord "mantelzorg" niet kennen binnen de Duitse samenleving...Het is geen vraag daar, maar gewoon een menselijk gegeven... Voor een ieder hier, van "links" tot "rechts"; Lekker slapen en morgen weer gezond op! En sta stil bij het feit dat u in staat bent om uw directe leefomgeving een beetje mooier in te kleuren..

1 Reactie
MarjoleinS2
MarjoleinS21 jan. 2015 - 13:46

"Gewoon omdat ze het woord "mantelzorg" niet kennen binnen de Duitse samenleving...Het is geen vraag daar, maar gewoon een menselijk gegeven..." Heeft u het idee dat dit in Nederland geen menselijk gegeven is, of lees ik u verkeerd?

RonaldNijssen
RonaldNijssen1 jan. 2015 - 13:46

Het belangrijkste wat ik zag is dat ik pas met mijn 68e met pensioen kan, dacht dat dat 67 was. Moet toch weer denken aan al die vutters die ik op hun 62e zag uitstappen van de Vut premie die ik sinds mijn 25e betaald heb. Bedankt vakbonden! Ik heb er echt veel aan gehad!

1 Reactie
lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Ik heb een broer van (bijna) 62. Hij zit met datzelfde probleem wat betreft de pensioenleeftijd. Moest alles veranderen, omdat hij had gehoopt en zelfs rekening had gehouden met de mogelijkheid van vervroegde uittreding. Daar was hij ook niet blij mee, maar gelukkig heeft hij een werkgever die meedenkt. Hij gaat vanaf zijn 62 op een andere plek werken en voor 32 uur per week om mee te beginnen. Dan vanaf 1 januari 2016 wordt dat 28 uur en later misschien nog minder, als dat nodig is voor zijn gezondheid. Daarvoor levert hij financieel in, ja. Hij houdt, hoe dan ook, rekening met nieuwe wijzigingen. Dan kan je niet zo erg teleurgesteld worden, zegt hij. Idee voor jou?

Bouwman2
Bouwman21 jan. 2015 - 13:46

Dit kaninet heeft niet op zijn handen gezeten, er is fors hervormd. Iedereen kan al lang weten dat deze nare maatregelen eraan kwamen. Maar niets veranderen is geen optie, boos of niet de karavaan trekt verder. Brussel is wel een mis waard.

1 Reactie
Jensbos
Jensbos1 jan. 2015 - 13:46

"Maar niets veranderen is geen optie" Men verandert verkeerd....

Meta Foor
Meta Foor1 jan. 2015 - 13:46

iedereen gaat er netto op achteruit; veelal in absolute zin (zorg, toeslagen, boetes, woz, gemeente bel etc)... dat maakt dat hogere inkomens daar vrijwel niets van merken, maar de lagere des te meer. In economisch opzicht is dit onverklaarbaar voor deze sociale regering , dat er NIETS gedaan is aan de relatieve (procentuele) draagkrachtverzwaring. Dus geen belastingverhoging en geen hypotheekaftrekbeperking (bv). Vanuit de sociale regeringspartner PvdA is daar geen enkele poging zelfs gedaan om dat recht te trekken, terwijl dat wel prioriteit 1 en belofte was. Het stemvee heeft dat maar langzaam in de gaten ... veel ogen gaan open na de eerste loonstrook in 2015 en een contsante uitstroom op hun giro. Begin maart komt men tot zinnen ; net op tijd voor de maart verkiezingen. Laat dat een wake-up call zijn voor ons

1 Reactie
lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Meta, over welke 'sociale regering' heb je het nu? Rutte I en II zijn de ergste afbraakregeringen die we ooit gehad hebben sinds de jaren 70.

insignia
insignia1 jan. 2015 - 13:46

@Lamme - "...de minima worden nog steeds ontzien...". de organisatie die deze bot draait moet hem wel van de juiste info voorzien. Nu valt de onzin te veel op.

1 Reactie
SjoukeBoonstra
SjoukeBoonstra1 jan. 2015 - 13:46

== de organisatie die deze bot draait moet hem wel van de juiste info voorzien. == Welnee. Het hele doel van die bot is om ons te vertellen dat het allemaal zo goed gaat, net als de Televaag en de Elsevies dagelijks doen. Deze bot is eenmaal gevoed met wat kreten post dat hier al maanden. Ik heb er wel eens wat van gezegd, maar dat mocht niet, geloof ik.

JoopSchouten2014
JoopSchouten20141 jan. 2015 - 13:46

Na het zuur komt het zuur. Zoutzuur.

1 Reactie
Brauswasser
Brauswasser1 jan. 2015 - 13:46

Pas maar op dat het niet KONINGSWATER wordt.

Sternenstaub
Sternenstaub1 jan. 2015 - 13:46

< Erwin Lamme, do 01 januari 2015 15:07 Ik ben vooral benieuwd hoe de EU zich door 2015 slaat. Ik heb veel vertrouwen in Juncker en Tusk, maar er moet veel gebeuren: meer banen scheppen, schulden omlaag, een energie-unie, een stabiele bankenunie. Dat is geen makkelijke opgave, zeker niet gezien het gehijg van populisten die niets hebben met het algemeen belang. > _____ Het is nu juist het gehijg van globalistische neoliberalen, eerst achter gesloten deuren en nu openlijk, die met hun valse populistische beloften en dreigementen – Juncker betrouwbaar? Vergeet het maar. Hij is een keizer zonder kleren, en jij trapt erin als een amateur – de koers van de EU-Titanic bepalen. En voor de ramp die zich daardoor voltrekt, zijn de anti-democratische, anti-rechtsstatelijke toestanden in vooral Griekenland en Spanje, voorlopig in mindere mate hier, een aantoonbaar bewijs geworden, en met het "algemeen belang" heeft deze economische, juridische oorlog van de neo-oligarchisten tegen de bevolking, in de vorm van "hervormingen en bezuinigingen", helemaal niets te maken. Dus in welke wereld jij leeft, weet ik niet, maar het moet de populistische, Rattenvanger van Hamelen-achtige betovering van een kapitalistisch utopia zijn, oftewel de waanvoorstelling die door zelfoverschattende fantasten en trieste onbenullen wordt gekoesterd als een "nieuw" geloof, dat de sociaal-darwinistische wereldorde klopt, omdat deze gebaseerd zou zijn op "natuurwetten", wat erop neerkomt dat het belang van vrijheid, gelijkheid, rechtvaardigheid en menselijke waardigheid, ondergeschikt is aan de belangen van kapitalistische grootgraaiers, usurpators en opportunistische profiteurs. Het is allemaal in feite geïnstitutionaliseerde, en daarom niet minder primitieve, zelfzucht, hebzucht en heerszucht, m.a.w., eigenbelang, zakken vullen en naar omlaag trappen, en daar is geen wetenschappelijke, laat staan humanitaire rechtvaardiging voor te verzinnen, tenzij men zo dom of afgestompt is om te geloven in de vervalsingen van de wetenschap door de pseudo-intelligentsia, in de schijn van de demagogische leugens van de schaduw-elite, en in de botte volksverlakkerij van de machthebbers, die zich gedragen alsof ze boven de wet staan en aan de bevolking geen verantwoording meer verschuldigd zijn. Is dit een te hard oordeel? Of is het, volgens het bekende verwijt aan de kritikasters van het neoliberale kapitalisme dat de EU verziekt, ordinaire afgunst? Nee, het is de waarheid die door de werkelijkheid tot hen spreekt, die nog oren hebben om te horen en ogen om te zien: keizer Juncker draagt helemaal geen kleren, hij draagt slechts het gewaad van de waan. Een kind kan het zien. Waarom zoveel "volwassenen" dan niet? Omdat hun denken al te zeer is gecorrumpeerd door listige, cynische leugens. Blijft gevoel over, de stem van intuïtie die fluistert dat er iets heel erg niet klopt, en daarnaar moet men weer leren luisteren. Of de ondergang tegemoet zwemmen. No man is an island.

2 Reacties
neutralist
neutralist1 jan. 2015 - 13:46

[Ik heb veel vertrouwen in Juncker en Tusk, maar er moet veel gebeuren: meer banen scheppen, schulden omlaag, een energie-unie, een stabiele bankenunie.] Europa kan geen banen scheppen, dat moeten de bedrijven doen. Europa kan slechts zand in de raderen gooien met meer wetgeving en is daar druk mee. En Juncker, die zich bemoeit met onze politiek heeft mijn vertrouwen zeker niet. Brussel is en blijft niet aangesloten op de realiteit. Een in zichzelf gekeerde wereld is het.

lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Wauw, Jan-Peter. Ik sluit me er helemaal bij aan. Erwin vervult hier een rolmodel voor een veel te grote groep Nederlanders die maar niet wil weten wat er echt op ze af komt. En 'wakker worden' roepen helpt niet. De koppen steken ferm en diep in het zand, want de echte wereld is beslist te eng voor ze.

Brauswasser
Brauswasser1 jan. 2015 - 13:46

Wat klopt er niet. In 2015 opnieuw de broekriem aanhalen. Dat doe ik al sinds Lubbers. Thuis komt steeds meer aan kijk, luister en praatplezier. Plus de pc's. 81 zenders op de TV en er is weer niks op TV. Dan maar naar de Mediamarkt. Bij mooi weer puilen de terrassen uit. Vakantietje hier, vakantietje daar. E-bikes zijn niet aan te slepen. Supermarkten worden steeds groter. Gisteren en voor de Kerst files bij de kassa. De karretjes waren weer rijk gevuld.

2 Reacties
MarjoleinS2
MarjoleinS21 jan. 2015 - 13:46

" Wat klopt er niet. Bij mooi weer puilen de terrassen uit. Vakantietje hier, vakantietje daar. E-bikes zijn niet aan te slepen. Supermarkten worden steeds groter.Gisteren en voor de Kerst files bij de kassa. De karretjes waren weer rijk gevuld. " Dat je de mensen die het aangaan niet op de terrasje treft, niet tegenkomt op de piste of bij Club Med, en niet in de rij bij de kassa omdat ze eten van de voedselbank.

Jansen &amp; Jansen
Jansen &amp; Jansen1 jan. 2015 - 13:46

[Dat doe ik al sinds Lubbers.] Als dat waar is, dan is het echt heel erg tries, maar ik geloof er niets van. Stel je verdiende toen Lubbers begon het toentertijd alleszins redelijke inkomen van 2500 gulden per maand, en je hebt elk jaar 2% ingeleverd, dan heb je in 2015 nog EUR 582,43 over. Ik geloof best dat je er op achteruit bent gegaan, maar echt niet elk jaar sinds Lubbers.

Hazmat Guy
Hazmat Guy1 jan. 2015 - 13:46

Stop Brussel. https://www.ews-schoenau.de/campaign Kijk het filmpje Wat heeft Mevr Kroes gestemd op haar laatste dag?

1 Reactie
lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Griezelig! Uiteraard getekend.

[verwijderd]
[verwijderd]1 jan. 2015 - 13:46

Wat mij persoonlijk stoorde is dat ik mijn hele ziektegeschiedenis moest doorsluizen naar de gemeente.....was dat tot nog toe een zaak tussen artsen, verzekeringsmaatschappij en mij, ik kreeg een schrijven waarin mij werd meegedeeld dat het hele verhaal moest worden doorgegeven naar de gemeente, alwaar die gegevens door ambtenaren zullen worden beheerd. Een heel onplezierig gevoel.

1 Reactie
lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

Willem, weet je 100$% zeker dat dit moet/mag?? http://www.anbo.nl/afdelingen/baarn/wmo Kijk eens naar punt 6?? Ik zou het toch navragen, hoor, Willem. Het is te idioot voor woorden dat we twee jaar geleden grote ophef hadden over ziekmeldingen en de bureaus die daarmee bezig zijn en dat nu gewone ambtenaren volledige ziektegeschiedenissen mogen inzien. Is er een rechtswinkel, of hebben jullie Sociaal Raadslieden in de omgeving? Of beter: een jurist in de familie of vriendenkring? Ik zou het aanvechten, omdat dit me veel te ver gaat??

[verwijderd]
[verwijderd]1 jan. 2015 - 13:46

Ik lees dat Erwin Lamme weer eens word aangevallen door de usual supects. Ik heb net even de tool ingevuld, aangegeven dat ik alleenstaande moeder ben met Bijstand, maar het resultaat geeft niet aan dat ik er op achteruit ga. Ja, de energiebelasting komt € 21,- hoger uit op jaarbasis. De prijs van tabak wordt ook duurder. @Raven63, de kostendelersnorm heeft geen betrekking op alleenstaande moeders of vaders met Bijstand.

1 Reactie
lembeck
lembeck1 jan. 2015 - 13:46

QUOTE Ontvangers minimumuitkering krijgen te maken met kostendelersnorm Uitkeringsgerechtigde die samenwonen met iemand die niet hun partner is kunnen de kosten voor levensonderhoud delen. Daarom krijgen ze mogelijk een lagere bijstanduitkering (kostendelersnorm). Kreeg je in 2014 al een uitkering, dan geldt deze regel voor jou vanaf 1 juli 2015. UNQUOTE

CharlesdeValois
CharlesdeValois1 jan. 2015 - 13:46

De hypotheekrente omlaag zou zoveel schelen, dat kan best, wat een hoop activiteit in de bouw en verhuizingen etc. komt er dan op gang. Nu verpietert de boel.

1 Reactie
adriek
adriek1 jan. 2015 - 13:46

De hypotheekrente is nog nooit zo laag geweest als nu...

[verwijderd]
[verwijderd]1 jan. 2015 - 13:46

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
ton14024
ton140241 jan. 2015 - 13:46

neen, een grote bij bovengemiddeld

angsthaas2
angsthaas21 jan. 2015 - 13:46

Er is maar één hoop; nieuwe verkiezingen.

2 Reacties
Brauswasser
Brauswasser1 jan. 2015 - 13:46

En dan weer in de polonaise met het volgende clubje ?

adriek
adriek1 jan. 2015 - 13:46

Nieuwe verkiezingen... stoelendans voor de elite, of denk je serieus dat Geert Wilders (voor jou en mij positieve) veranderingen gaat brengen?

[verwijderd]
[verwijderd]1 jan. 2015 - 13:46

Elk nadeel heeft z'n voordeel. Als Nederland binnenkort niet meer het luilekkerland is waar al die "asielzoekers" op afkomen, dan hoeven we geen huizen meer te bouwen, en houden we nog een klein stukje platteland over. Wat zal Groen Links blij zijn!

1 Reactie
ElChe
ElChe1 jan. 2015 - 13:46

Wanneer jij vertrekt naar het buitenland, scheelt het weer een huis. Iedereen blij.