Joop

Vrouw belaagd in Duindorp na tweet over roetveegpiet

  •  
17-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
303929301_55f49b2bc7_z
Sinds Marina Meubelman op twitter zei blij te zijn dat de gemeente Den Haag heeft besloten zwarte piet niet helemaal zwart te laten zijn, wordt ze belaagd in haar eigen buurt. Ze wordt zowel online als offline bedreigd en haar huis wordt gevandaliseerd. Zo worden er hele dozen eieren tegen haar ramen kapot gegooid en wordt ze op straat belaagd.
Toen een journalist van het AD langskwam om haar te interviewen werden haar ramen niet alleen bekogeld, maar werd ze ook belaagd op straat:
" Er stopt een auto voor de deur. ,,Zijn wij die racisten?’’, wordt er gevraagd. Er ontstaat een discussie en een andere wijkbewoner gaat zich ermee bemoeien. Hij stormt op Marina af en roep dreigend: ,,Ik zal je huis opblazen.’’ Eenmaal binnen houdt het eieren gooien niet op. Sterker nog, er stopt een man op een scooter om even tegen het raam te spugen."
Meubelman weigert zich echter uit haar buurt weg te laten pesten, waar ze naar eigen zeggen met veel plezier woont en waar ze over het algemeen ook goed contact heeft met haar buren. De politie is van de situatie op de hoogte en is snel ter plaatse om Meubelman te ondersteunen.
cc-foto:  meaduva

Meer over:

zwarte piet, racisme, nieuws,

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (54)

Lozerech
Lozerech17 nov. 2017 - 16:38

"Zijn wij die racisten?" Wie de schoen past, trekke hem aan.

RobSon2
RobSon217 nov. 2017 - 14:30

Verschrikkelijk! Dat mogen we niet accepteren en moet hard gestraft worden. KOZP doet dat toch een stuk vredelievender en meer door middel van het dialoog. Daar zouden deze mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

7 Reacties
Verwijdert
Verwijdert17 nov. 2017 - 14:46

Helemaal mee eens.

Hugo van Heerewaarden
Hugo van Heerewaarden17 nov. 2017 - 16:53

KOZP en het dialoog? Vertalen we "kick" tegenwoordig door "dialoog"? Heb ik toch iets gemist op school.

MichelD
MichelD17 nov. 2017 - 18:22

KOZP en dialoog zijn als water en vuur.

Appie Mohamud
Appie Mohamud17 nov. 2017 - 18:38

Hugo. "Kick is een uitgesproken woord en geen daad, oftewel is nog steeds een dialoog. Zodra woorden in daden verandert is het geweld.

Kid Fisto
Kid Fisto18 nov. 2017 - 9:45

"“Kick is een uitgesproken woord en geen daad, oftewel is nog steeds een dialoog. Zodra woorden in daden verandert is het geweld." Geld dat ook voor 'daar moet een piemel in' of 'minder minder minder'?

Hugo van Heerewaarden
Hugo van Heerewaarden18 nov. 2017 - 10:14

Appie Kick out zijn inderdaad woorden. Woorden, die dreigen met geweld. Woorden ook, die geen enkele ruimte laten voor een dialoog.

Appie Mohamud
Appie Mohamud18 nov. 2017 - 15:11

Kid. Ja dat zijn ook woorden oftewel een dialoog, wel een vunzig woord waarmee je geen respect mee genereert, maar netzo goed een dialoog. Hugo. Hoezo laat dat de dialoog niet toe? Wilders roept al jaren "der uit met die hap" en de hele kamer blijft in het dialoog met hem. Weet u zeker dat het bij u komt door wie het zegt of de dialoog doodvalr dan de gebruikte woorden?

noMan2
noMan217 nov. 2017 - 12:42

Ik denk dat deze vrouw voornamelijk gestraft wordt voor het hebben van een mening, het zijn tenslotte allemaal mannen die haar zo belagen (in dit stuk beschreven incidenten).. En als Westerse mannen al iets erger vinden dan kritiek op zwarte piet, dan is het wel een vrouw met eigen meningen: gelijk de kop indrukken met veel geweld. Want iedereen heeft in Nederland vrijheid van meningsuiting, behalve alles dat niet wit is en geen piemel heeft. Wie hier niet onder vallen, het lef heeft zich alsnog tegen onrecht uit te spreken, moet het ontgelden met intimidatie, geweld en het liefst een verkrachting erachteraan. Zo werkt dat hier, in beschaafd Nederland. Als de hele rest van de wereld zwarte piet racistisch vind, behalve het gros van Nederlanders, zou het dan misschien wel eens racistisch kunnen zijn? ik weet niet hoor, maar als de rest van de wereld het wel racistisch vindt, zou dat best wel eens een hint kunnen zijn.. Wanneer komen al die moslims nou eindelijk eens hierheen, die Wilders steeds heeft beloofd? We zijn onderhand toe aan een betere beschaving dan dit!!!!!

4 Reacties
MichelD
MichelD17 nov. 2017 - 18:27

"Als de hele rest van de wereld zwarte piet racistisch vind, behalve het gros van Nederlanders, zou het dan misschien wel eens racistisch kunnen zijn? ik weet niet hoor, maar als de rest van de wereld het wel racistisch vindt, zou dat best wel eens een hint kunnen zijn.." De rest van de wereld vindt dat niet. Ons feest valt in het buitenland helemaal niet op. Een groot deel van de rest van de wereld neemt niet eens de moeite om zich echt te verdiepen in de oorsprong van ons sinterklaasfeest, en hoe het gevierd wordt.

Piet de Geus
Piet de Geus18 nov. 2017 - 3:16

"De rest van de wereld vindt dat niet. Ons feest valt in het buitenland helemaal niet op." In Spanje houden ze zelfs processies in kkk-uitdossing. En wie die vergelijking maakt kan een draai om zijn oren krijgen. Kennelijk hebben sommige Nederlandse 'cultuurdragers' eenzelfde benadering gekozen voor mensen die de blackface-vergelijking erin gooien. Al te verheffend is het niet. Voor geen van beide partijen. Wat dat betreft is de hele sinterklaasdiscussie ontaard in een: kies je voor het ene fout of voor het andere. Precies het dilemma waar alle extremisten de keuzevrijheid toe willen beperken.

simpson_jr
simpson_jr18 nov. 2017 - 14:02

Tsja, zo kan ik geblinddoekt m'n tante ook wel een pets verkopen en denken... dat ik de pinata heb geraakt. Leuk dat je kwalijke gemeenschappelijke eigenschappen voor alle..... "westerse mannen" gevonden denkt te hebben, maar blijkbaar de spiegel niet op vooroordelen hebt onderzocht.

DeRedeMist
DeRedeMist19 nov. 2017 - 9:27

[Als de hele rest van de wereld zwarte piet racistisch vind, behalve het gros van Nederlanders, zou het dan misschien wel eens racistisch kunnen zijn? ik weet niet hoor, maar als de rest van de wereld het wel racistisch vindt, zou dat best wel eens een hint kunnen zijn..] Dat zou kunnen. Realistischer is dat het erop hint dat "de hele wereld" niet weet wat zwarte piet is, en dat men dat in Nederland beter weet.

Libertain
Libertain17 nov. 2017 - 12:11

Ach die gebruikelijke etnisch gekleurde cognitieve dissonantie. In dit geval gaat niet om die belachelijke etnisch fetisj, wel om de toepassing van thans geldende antiterreur wetgeving. Je laat de terroristen uit eigen blanke milieu niet meteen vrijspreken, doch?

Dommedaris
Dommedaris17 nov. 2017 - 12:08

En zo gaan we maar door. Op Geenstijl belichten ze het pro kamp en spreken ze schande van de agressieve benadering van het tegen kamp. Op Joop belichten we precies de andere kant. Jammer dat we de fase van een normaal gesprek over deze kwestie al ver voorbij zijn. Jammer dat voor- en tegenstanders niet echt proberen te begrijpen waar de pijn aan de andere kant zit. Ook veel reacties hieronder getuigen van weinig moeite om de emotie te begrijpen. Ook de voorstanders (in dit geval) voelen zich onbegrepen en miskent. Hun boosheid is, naar mijn mening, tenminste net zo begrijpelijk als de boosheid aan de andere kant. Voor deze mensen komt er nog bij dat er iets wordt afgepakt dat ze al hadden. Hun agressie naar anderen is ook even verwerpelijk als de agressie waarmee Zwarte Piet aan de andere kant wordt bevochten.

5 Reacties
tempest
tempest17 nov. 2017 - 15:38

Word ook moe van de hyperbolische en eenzijdige berichtgeving over dit onderwerp. Maar het is echt heel naar wat die mevrouw overkomt. Helaas lijkt in een tijd van polarisatie het pesten (en soms dreigen) alleen maar toe te nemen. Of het nu de deur van Thierry Baudet is of het raam van deze mevrouw, mensen moeten elkaar gewoon met rust laten. Die mevrouw zegt in het filmpje overigens dat dit haar al jaren overkomt. Dus er is wel meer aan de hand dan een onenigheid over Zwarte Piet.

Pater
Pater17 nov. 2017 - 15:54

Ik heb begrip voor van alles, maar niet voor emoties die leiden tot buurtterreur. Dan past geen relativering als: de tegenstanders van ZP zijn ook agressief. Die tegenstanders heb ik beslist geen mensen zien terroriseren.

Zandb
Zandb17 nov. 2017 - 17:46

Domme.... U beweert: "Op Geenstijl belichten ze het pro kamp en spreken ze schande van de agressieve benadering van het tegen kamp." Zoals....? tempest Welke "hyperbolische en eenzijdige berichtgeving" bedoelt u?

RaymondenJoop
RaymondenJoop17 nov. 2017 - 17:55

Een van de weinige zinvolle reacties hier. De redelijkheid zijn we allang voorbij. Het eigen gelijk is belangrijker dan een fijne samenleving. Daar is zowel anti als pro debet aan. Geef beide kampen (ik wil niet discrimineren) de cursus 'hoe bereik je iets met een goed gevoerde discussie ipv met een gestrekt been erin'

tempest
tempest17 nov. 2017 - 19:05

@zandb Ik besef me nu dat mijn reactie anders te lezen is. Ik doel op de berichtgeving over zwarte piet en niet deze geterroriseerde mevrouw, al heb ik wel twijfel of het noemen van Zwarte Piet niet een beetje clickbait is. Deze mevrouw zegt immers in het filmpje al jaren hier last van te hebben. Gelukkig is de politie telkens snel ter plaatsen,” en heeft ze aangifte gedaan. Ik hoop dat het snel stopt. Maar over de berichtgeving van Zwarte Piet: ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat volwassen opinieschrijvers het nodig achten een kinderprogramma als het Sinterklaas journaal op de voet te volgen en van “duiding” menen te moeten voorzien. Waarbij de duiding niet verder komt dan: “kapot maken van een kinderfeest!” of “rasicme!”. De makers van dat programma doen hun best om een beetje spanning bij kinderen op te wekken vooraf aan 5 december. Niets meer, niets minder. Zit geen enkele kwade bedoeling bij.

H.Witte
H.Witte17 nov. 2017 - 12:03

Wat zit die mensen werkelijk dwars?

11 Reacties
Bickle
Bickle17 nov. 2017 - 14:29

@Henk Ik denk dat het frustratie is omdat ze zich verloren voelen in een maatschappij die voor hen teveel veranderd (is). Zij, die mensen dus, willen het liefst dat alles blijft zoals het ooit was omdat ze zich dan beschermd en gekoesterd voelen. Elke verandering voelt pijnlijk aan en doet een beroep op (hun) verdraagzaamheid. Dat laatste hebben ze niet omdat daar toegeeflijkheid voor vereist is. Toegeven doen en kunnen ze niet omdat dat voelt als een nederlaag.

Cliff Clavin
Cliff Clavin17 nov. 2017 - 15:08

@ Bickle - dat heb je goed neergezet. Gevoelens van eenzaamheid, verlorenheid, achterstelling, onmacht, overbodigheid, die zijn endemisch, anno 2017. Ik kan de waarheid niet genoeg benadrukken en herhalen: ons eigen politiek-economische systeem is toxisch. Het genereert armoed, ziekte, depressie, en zelfmoord. https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/oct/12/neoliberalism-creating-loneliness-wrenching-society-apart http://paulverhaeghe.psychoanalysis.be/artikels/Knack22augustus-068.pdf (Dit zijn maar twee artikelen van betrouwbare auteurs. Ik heb er inmiddels duizenden onder ogen gehad, van artsen, psychologen, psychiaters, pastoraal werkers, onderzoeksjournalisten, en andere ervaren experts. Mij is opgevallen dat de literatuur over deze ellende in Nederland bescheiden is. In zowel Duitsland, de VS, en het VK is de belangstelling veel groter. Mijn indruk: waar Nederland in de jaren zestig en zeventig enthousiast vrijheid, blijheid, creativiteit, zelfontplooiing, experimenteren met het leven zelf propageerde, meer dan de ons omringende landen, loopt het tegenwoordig helaas voorop in het bedenken en uitvoeren van neoliberale diefstal en de daarbij behorende geestelijke terreur. We worden collectief gek gemaakt, en arm, en gevangen gezet.)

Gerygrr
Gerygrr17 nov. 2017 - 15:21

Goede vraag, Henk Witte! Het antwoord gegeven door Bickle onderschrijf ik niet. De mensen die hij beschrijft bestaan niet. De mensen die zich op dergelijke wijze uiten hebben nooit zekerheid en veiligheid gevoeld of ondervonden. Zij voelen zich miskend en ondergewaardeerd en kansloos. Nu zien ze de toegeeflijkheid van de zgn Gutmensch de nieuwkomers in ons land omarmen en beschermen. Zelf wachten ze daar nog steeds op, maar krijgen slechts hoon en de beschuldiging racist te zijn.....

sjaakie2
sjaakie217 nov. 2017 - 15:38

@ Bickle, correcte observering.

Bickle
Bickle17 nov. 2017 - 16:05

@Grijsje Ik herken de woorden die jij gebruikt, en ik wijs ze zeker niet af. Kan het niet zijn dat jouw analyse (miskenning, onderwaardering, kansloos) een "natuurlijk" uitvloeisel is van mijn bewoordingen? Voed het een het ander, of staan beiden totaal los van elkaar?

Cliff Clavin
Cliff Clavin17 nov. 2017 - 16:38

(ik zie dat ik iets onvermeld heb gelaten) - de verdedigers van de 'oude' Zwarte Piet zijn geen onmensen, die geen verandering willen. Ik vermoed dat de energie die gestoken wordt in het behouden van de Piet-traditie, geboren is uit frustratie. Gewone Nederlanders hebben heel veel verloren door onrechtvaardig overheidsbeleid, Ze hebben bitter weinig te kiezen in het leven. Misschien hebben ze niets meer te verliezen. Je gaat je dan richten op het verleden, toen alles zoveel beter leek (en was). Dat is geen faux-nostalgie, dat gevoelen is gebaseerd op controleerbare waarheden en feiten. ZP is een symbool van vroeger, en de mensen die ik bedoel, die hunkeren naar het meer veilige en geborgen vroeger. En kijk: inzake ZP kunnen ze nog kiezen, al betekent het niet veel in hun leven. De economische en sociale frustratie wordt dan begrijpelijk gekanaliseerd en tot uiting gebracht in de ZP-controverse. Ik vind dat begrijpelijk, en de stippen zijn zonder moeite met elkaar in verbinding te brengen ("connecting the dots") Soms ontmoeten uitersten elkaar. Al zie je dat niet meteen. De liefhebbers van ZP-oude-stijl zijn geen agressieve fascisten, al stemmen ze misschien uit wanhoop op de PVV. De fanatieke tegenstanders van ZP zijn geen communistische agenten, die "ons" het laatste stukje Nederlandse authenticiteit willen afpakken. Ik denk dat dit beide groepen verbindt: angst, onvrede, ontworteling, gebrek aan bestaanszekerheid, het besef dat het sociale bindweefsel kapotgemaakt is, en het ontbreken van zelfs maar het geringste vertrouwen in een betere toekomst. Integreren, tolereren, ontzien, elkaar een hand geven, vertrouwen in elkaar hebben, dat gaat allemaal zoveel beter als je je economisch en sociaal veilig voelt. Wie die laatste voorwaarden kapot maakt, die maakt alles kapot. We weten wie ze zijn. Dus kunnen we er wat aan doen. (In Duitsland en Groot-Brittannië zijn er blogs die alleen maar dit toen: het optekenen van sterfgevallen. Van mensen die tot wanhoop gedreven werden door het neoliberale systeem. Dat hebben ze zelf opgeschreven en nagelaten, voordat ze uit het leven stapten. Zelfmoorden op allerlei manieren, snel, of na chronische zelfmedicatie met drugs en alcohol. Langdurig werkloos, veroordeeld tot een inkomentje dat te weinig was om van te leven, net genoeg om niet van honger om te komen. Dakloos. Totaal vereenzaamd. Lang verplicht geweest om dozen te vouwen, tijdschrijften te ontnieten, of vuilnis te sorteren. Of geconfronteerd met de geprivatiseerde arbeidsongeschiktheidskeuringen door een IT-bedrijf zonder enige medische expertise (het VK). Goed mogelijk dat deze mensen ook korter of langer iets voelden voor extreem-rechts. Omdat ze naar betere tijden verlangden, die helaas voorgoed tot het verleden behoorden.)

Gerygrr
Gerygrr17 nov. 2017 - 21:41

Bickle, Ben het daar mee eens, het voedt elkaar zeker!

Gerygrr
Gerygrr17 nov. 2017 - 21:43

Mooi betoog, Cliff! Klopt helemaal......

Minoes&tuin
Minoes&tuin18 nov. 2017 - 4:36

Ik voel me helemaal geen gewone man, ook niet omdat ik van een zwarte man houd die Piet heet, een man die ik al mijn hele leven ken...Piet die niet discrimineert en alle kinderen, ongeacht huidskleur welkom heet. Dat vind ik nu juist zo tof van hem...maar blijkbaar is die karaktertrek, enkel aan een witte man toevertrouwd en willen we er liever een white suprematie gebeuren van maken. Ik ben het gedram zo zat.......en van continue gedram, doorgaans aan opgroeiende kinderen toevertrouwd, raken mensen weleens gefrustreerd. Vraag het maar aan ouders. Dan hoor je ze niet voor niets zeggen; Ze halen het vuur onder de nagels vandaan.... Ik sta achter het verhaal van Han en wens niet om mijn houding, c.q. mening in een hokje gestopt te worden, noch wens ik toe te geven aan chantage, waar het m.i. soms aardig op begint te lijken... Wacht eens ,dan zie ik het natuurlijk helemaal verkeerd. Kijk, je moet het zo zien...ja, je moet...anders ben je of achterlijk, of gefrustreerd, of onderklasse of een verkapte racist natuurlijk dom en achterlijk en niet te vergeten; bankzitter.... Ik begrijp dat mensen van het gedram alleen al gefrustreerd raken...maar ook dat mag niet leiden tot zulk een gedrag....De laatste tijd denk ik meestal; ik draai me om en loop weg. Helaas nu even niet...ik trap er weer in... Dat gezegd hebbende, dit is asociaal gedrag dat aangepakt moet worden......helaas gebeurt dat nog maar nauwelijks en bijna nooit effectief...integendeel... Ik denk echter niet dat bovenstaande bijdrage is bedoeld voor discussie en denk dat het issue van vandalisme t.g.v. een mening, hier helemaal niet ter discussie staat, maar het gaat om iets heel anders.... en dat vind ik nu zo jammer...dat frustreert pas... Als er geen aanleiding gevonden wordt dan zoeken dit soort herrieschoppers er wel een.

Minoes&tuin
Minoes&tuin18 nov. 2017 - 4:38

Ze leggen je het vuur aan de schenen natuurlijk en de huid onder de nagels vandaan... Tja dat krijg je er nu van..

Minoes&tuin
Minoes&tuin18 nov. 2017 - 4:45

ze halen het BlOED onder je nagels vandaan. Toe maar, ben vannacht niet in vorm....

msj_meijerink
msj_meijerink17 nov. 2017 - 11:27

Fijn hè, die autochtone medelanders, met allemaal christelijk/joodse tradities in hun opvoeding.

Orange Floyd
Orange Floyd17 nov. 2017 - 10:50

Tja, in Duindorp is het niet erg slim om iets te ventileren dat tegen de zogenaamde hollandse tradities ingaat. Den Haag is een extreem gesegregeerde stad en Duindorp is een van die wijken waar het voor niet autochtonen minder prettig is om te verblijven.

2 Reacties
CarlBarks
CarlBarks17 nov. 2017 - 12:07

Uit ervaring weet ik dat het al niet fijn is als je daar gewoon een baan hebt en probeert een normaal leven te lijden(pun intended) ,dan wordt je al bedreigt als je iemand aanspreekt omdat hij zijn vuilniszak op straat pleurt. Dus het verbaast me niets dat deze mevrouw zo bejegend wordt, helaas.

Pater
Pater17 nov. 2017 - 16:00

"in Duindorp is het niet erg slim om iets te ventileren dat tegen de zogenaamde hollandse tradities ingaat." Begrijp ik dat die mevrouw dan beter haar mond kan houden? Alsof de vrijheid van meningsuiting weliswaar voor iedereen geldt, maar voor sommigen iets minder. Dan leren die asocialen het nooit.

Eric Minnens
Eric Minnens17 nov. 2017 - 10:48

Oh oh Den Haag, mooie stad (zonder Duindorp)... :)

1 Reactie
Orange Floyd
Orange Floyd17 nov. 2017 - 13:47

Duindorp is dan ook geen Den Haag, maar Scheveningen. Bestuurlijk mag het dan Den Haag zijn, maar de mensen daar voelen zich Scheveningers en zeker geen Hagenezen.

MomentInFocus2
MomentInFocus217 nov. 2017 - 10:41

Nog meer redenen dus om Zwarte piet te vervangen.

Libertain
Libertain17 nov. 2017 - 9:28

("Hij stormt op Marina af en roep dreigend: ,,Ik zal je huis opblazen.’’ ) Zover mij kennis reikt is dit een typisch terroristische vooraankondiging van een zuiver terroristisch act met oogdoel poging tot moord en vernieling midden in Nederland. We hebben antiterroristische wetgeving die toeziet voor dergelijke gevallen, toch? Toen Mitch Henriquez riep dat hij "bewapend" was en hield met twee handen zijn piemel in zijn broek, werd hij door minstens 5 agenten meteen besprongen, gewurgd en de rest is aan de rechter uit te zoeken. Moet in het geval van Marina Meubelman de politie en antiterreur eenheden nog op de aangifte van deze mevrouw wachten of gaan ze de bestaande wetgeving zoals het bedoeld is toepassen?

4 Reacties
Wittemuis
Wittemuis17 nov. 2017 - 11:31

Hooguit strafbaar voor bedreiging de rest van je wettelijke benadering slaat kant nog wal

Libertain
Libertain17 nov. 2017 - 12:07

Je doer eer aan je nickname, tevens verraad je gelijk je etniciteit. Meet je met wee maten zonder toepassing van de thans geldige wetgeving, lekker makkelijk.

Verwijdert
Verwijdert17 nov. 2017 - 14:43

Libertain 17 november 2017 at 13:07 "Je doer eer aan je nickname, tevens verraad je gelijk je etniciteit." Wat maakt in hemelsnaam de ethniciteit van Wittemuis uit?

Robbels
Robbels17 nov. 2017 - 15:38

@ Ruud Vanberge Wat maakt de etniciteit uit van de 'ik zal je buis opblazen'-roeper? Ik zou zeggen, net zoals de etniciteit van Wittemuis, helemaal niets. Dus of: deze man word aangepakt zoals een 'typische terrorist' dat ook zou worden indien die een gelijk dreigement uit, of die 'typische terrorist' mag net zo vrij en straffeloos dit soort dreigementen uiten.

Warren2
Warren217 nov. 2017 - 9:24

Volgens de peiling is 2% van Nederland tegen zwarte piet. Wat een gedoe om niets.

8 Reacties
Zandb
Zandb17 nov. 2017 - 9:53

Warren Ja. Waarom maken mensen zich zo druk, dat ze iemand belagen omdat die zo'n minimale mening heeft?

Erik20
Erik2017 nov. 2017 - 10:02

Ja een kleine peiling onder Hart van Nederland kijkers... Dat is hetzelfde als alleen in Rotterdam vragen wat de beste club van Nederland is. Ik denk eerder dat het is: 20% zwaar voor, 20 % zwaar tegen, en 60 % maakt het totaal niets uit en heeft genoeg van de discussie

DeRedeMist
DeRedeMist17 nov. 2017 - 10:08

Persoonlijk ben ik tegen verandering van zwarte piet, er is geen aanleiding voor. Maar afgezien daarvan, is het een groot probleem als 2% van de nederlanders zich gedraagt zoals diegenen waar deze mevrouw last van heeft. Dat is geen gedoe om niks, maar een aanleiding om die 2% het land uit te kegelen, dit is niet het type medeburgers dat wij willen hebben in dit land. En het probleem is vele malen frequenter dan die 0,00001% islamistische terroristen waar we ons wel druk over mogen maken.

Kamperman2
Kamperman217 nov. 2017 - 10:25

links hè, of iedereen blij of helemaal niemand.

Dehnus
Dehnus17 nov. 2017 - 11:25

En daarom mag deze vrouw haar mening dus niet zeggen. Nogal logisch dat het maar 2 procent is, de rest durft er niks meer van te zeggen. Want anders komt jouw knokploegje wel even langs waarna jij het eventjes goed gaat staan praten.

FransAkkermans1947
FransAkkermans194717 nov. 2017 - 11:30

Dat percentage doet er niet toe. Je mag om je mening niet getreiterd worden.

Tom Meijer
Tom Meijer17 nov. 2017 - 11:41

Wat bedoel je eigenlijk?

johannn2
johannn217 nov. 2017 - 12:38

Frans, Dat is het enige goede antwoord. .