Rambam en dikke Dora
17-11-2016
• leestijd 1 minuten
Vanavond duikt Rambam in de wereld van kindermarketing in de levensmiddelen industrie. Want ondanks dat ze beloofd hebben geen marketing meer te doen voor zoete en vette producten gericht op kinderen, gebeurt het nog steeds. Kinderen worden dagelijks nog beïnvloed door superhelden als Elsa, Dora en Angry Birds.
Rambam liet de kinderen zelf winkelen
Dikke Dora
De verpakkingen zijn uitzondering op de regels van kindermarketing, terwijl dat juist de kinderen aanspreekt. Dus als de industrie het niet doet, dan doet Rambam het wel. Jelte Sondij en Yora Rienstra breken in bij het jaarcongres van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) om de uitzondering op een bijzonder manier ter discussie te stellen. Ze zorgen met hun presentatie van een nieuwe plan voor verpakkingsmateriaal voor behoorlijk wat onrust.
YouTube
Om meer te weten te komen over de kindermarketing in de levensmiddelen industrie ontwikkelt Rambam het nieuwe drankje ‘Smikkel Juizzz’. Ze krijgen hulp van experts zodat ze het drankje goed kunnen promoten onder kinderen zonder de regels te schenden. Ze komen erachter dat YouTube een perfect medium is en de industrie blijkt hier ook heel veel gebruik van te maken door vloggers in te zetten die massaal kinderen onder de 12 bereiken.
Kassa
maakte hier ook een item over en in het nieuws is er een discussie rondom
K3 en kindermarketing
gaande.
Rambam over kindermarketing zie je vanavond om 21.45 uur bij de VARA op NPO 3.